چهارطرح عمرانی و تولیدی در بروجردبه بهره برداری رسید

درپنجمین روز از دهه مبارک فجرسه طرح هادی روستایی و یک طرح دامپروری با حضورامام جمعه، معاون استاندارلرستان و فرماندار بروجرد و جمعی ازمسئولان شهرستانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد  افزود: طرح‌های هادی قابل افتتاح شامل آسفالت وجدول گذاری روستا‌های زرشکه، طنجور و بندیزه بوده که افتتاح و به بهره برداری رسیدند.

سید حسن ریاضتی اظهارکرد: مجموع اقدامات آسفالت و زیرسازی انجام شده دراین روستا‌ها ازمحل قیرتهاتری و رایگان ۴۷ هزارمترمربع و مجموع جدول گذاری انجام شده توسط دهیاری‌ها سه کیلومتربا اعتبار ۱۵ میلیارد ریال احداث شده است.

وی افزود: به برکت انقلاب مجموع روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این شهرستان به تعداد ۱۴۴ روستا دارای طرح هادی روستایی بوده و تعداد ۵۵ روستا نیز یا بازنگری شده یا در حال بازنگری می‌باشد.

رئیس بنیاد مسکن اتقلاب اسلامی بروجرد بیان کرد: در سال جاری مطالعه ۱۹ طرح هادی در روستا‌های این شهرستان با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال درحال اجرا می‌باشد.

ریاضتی ادامه داد: در زمینه اجرای طرح‌های هادی در ۸۰ روستا بین یک تا سه فاز کاری عملیاتی عمرانی نظیرجدول کاری و زیر سازی، آسفالت معابر و سنگ فرش پیاده روها، اجرای پل فلزی اجرا شده و تعداد ۲۰ روستای دیگرازمحل اعتبارات ستاد حوادث و توازن ملی درحال پیگیری است.

وی یادآور شد: هم اکنون از محل قیر رایگان که عملیات زیر سازی و اجرای آسفالت توسط دهیاری‌ها انجام می‌شود ۱۷ روستای ۲ بخش مرکزی و اشترینان با اعتبار ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در دست اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی نیز در باره افتتاح طرح دامپروری بروجرد افزود: این طرح دامداری شامل یک واحد پرورش ۸۰۰ رأسی بره پرواری درروستای کرت آباد این شهرستان با اعتبارهشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبارکه چهارمیلیارد و ۶۰۰ میلون ریال از محل صندوق توسعه ملی رونق تولید و مابقی سهم آورده متقاضی می‌باشد.

رضا امینی افزود: با بهره برداری ازاین مرکز پرواربندی بره سالانه ۳۰ تن گوشت تولید و زمینه اشتغال ۶ جوینده کار فراهم شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۱۲ واحد پرورش بره پرواری به ظرفیت ۲ هزار و ۹۵۰ راس دام سبک در بروجرد وجود دارد.

انتهای پیام/م

بهره برداری از چهارطرح عمرانی و تولیدی در بروجرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.