سخنرانی 3 صاحب نظر‌ بین‌المللی در همایش بازی‌های رایانه‌ای اصفهان

دبیر علمی سومین همایش بازی‌های رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها گفت: 3 سخنران صاحب نظر‌ بین‌المللی باتمرکز بر جنبه‌های بین‌رشته‌ای بازی‌های رایانه‌ای در همایش اصفهان صحبت خواهند کرد.

   به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  امیر قمرانی امروز در نشست خبری سومین همایش بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها و چهارمین ماراتن بازی‌سازی اظهار کرد: نخستین دوره بین‌المللی این همایش برگزار می‌شود و می‌توان اعلام کرد که همایش اصفهان در حد اجلاس‌های جهانی بوده و حتی در بعضی مواقع از آن‌ها پیشی گرفته که دلیل آن وجود بخش‌های جنبی این همایش است.

وی با بیان این که رویدادهایی نظیر ایده‌شو از بخش‌های جنبی همایش است، افزود: 3 سخنران کلیدی که از چهره‌های بین‌المللی نیز هستند در همایش اصفهان صحبت خواهند کرد و تمرکز آن‌ها بر جنبه‌های بین‌رشته‌ای بازی‌های رایانه‌ای است؛ این سخنرانان از کشورهای یونان و اتریش هستند و مدیر یک شرکت بین‌المللی از ترکیه که درآمد خوبی از بازی‌های رایانه‌ای داشته است در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

دبیر علمی همایش بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها در بخش علوم انسانی با بیان این که کارگاه ‌های تخصصی با حضور متخصصان نیز برگزار می‌شود، گفت: شبیه‌سازی جراحی مغز از طریق فناوری واقعیت مجازی یکی از پنل‌هایی است که در این همایش ارائه خواهد شد؛ علی عسگری یکی از روانشناسان برتر ایران 8 سال درگیر یک پژوهش علمی در خصوص کودکان ایرانی و ارتباط بین ویژگی‌های شناختی و عواطف آن‌ها با بازی‌های رایانه‌ای را مورد بررسی و پژوهش قرار داده که این کارگاه تخصصی نیز به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

وی با بیان این که آزمایشگاه ملی نقش برداری مغز در ایران افتتاح شده، خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه این توانایی را دارد که امواج مغز انسان را در حالت‌های مختلف رصد و ثبت کند که اتفاق بزرگی است و قرار است کارگاه مشترکی در خصوص بازی‌های جدی رایانه‌ای و تأثیر آن‌ها بر ارتقای مهارت‌های ذهنی کودکان، برگزار شود.

قمرانی در پایان اذعان داشت: پژوهش دانشگاه بقیه‌الله در زمینه بررسی سیگنال‌های مغزی افرادی که بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دهند با کسانی که این بازی‌ها را انجام نمی‌دهند و تأثیرات آن‌ها، در همایش ارائه خواهد شد.

سومین همایش بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها و چهارمین ماراتن بازی‌سازی از 25 تا 27 بهمن در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.