صادرات 48 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از همدان

مدیرکل گمرک استان همدان گفت:صادرات محصولات کشاورزی به 48 میلیون دلار رسیده است.

صادرات محصولات کشاورزی از همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جمال خشوعی، مدیرکل گمرک همدان بیان کرد: محصولات کشاورزی از گمرک استان به سایر کشورها از ابتدای سال تا 10 ماهه امسال 48 میلیون و 335 هزار و 544 دلار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه همدان 41 درصد از صادرات محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: محصولات کشاورزی به کشورهای عراق، روسیه، امارات، پاکستان، افغانستان و ترکمنستان صادر شده است.

مدیرکل گمرک همدان درباره وزن کالاهای صادراتی بخش کشاورزی استان نیز گفت: وزن کالاهای صادراتی بخش کشاورزی 43 هزار و 748 تن بوده که در برخی محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

خشوعی کشمش، لبنیات و سیب زمینی را از جمله کالاهای صادراتی بخش کشاورزی همدان برشمرد و گفت: در 10 ماهه امسال 27 میلیون و 897 هزار و 490 دلار کشمش از استان به سایر کشورها صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه کشمش 24 درصد از صادرات کل استان را به خود اختصاص داده است افزود: 19 هزار تن به کشورهای عراق، روسیه و امارات متحده عربی صادر شده است. 

مدیرکل گمرک همدان دومین کالای صادراتی بخش کشاورزی و سومین کالای صادراتی استان را لبنیات است واظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه امسال 14 میلیون و 299 هزار و 150 دلار انواع محصول لبنی از استان همدان به سایر کشورها صادر شده است.

خشوعی با بیان اینکه سیب زمینی سومین کالای بخش کشاورزی و ششمین کالای صادراتی استان است، ادامه داد: در 10 ماهه امسال 6 میلیون و 138 هزار و 904 دلار سیب زمینی از همدان به عراق، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است.

انتهای پیام/ ب

صادرات محصولات کشاورزی 48 میلیون دلاری  از همدان

برچسب ها: کشاورزی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.