هزینه بیش از 170 میلیارد ریال برای تجهیزات بیمارستانی در خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت : امسال بیش از 170 میلیارد ریال اعتبار برای حوزه تجهیزات بیمارستان ها به جزء بیمارستان های تازه ساخت در استان هزینه شده است .

علی حق بین رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ گفت : امسال در راستای بهبود وضعیت و استانداردها بیش از 170 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیزات بیمارستان های به جزء بیمارستان های تازه ساخت در استان هزینه شده است.

وی افزود : با توجه به اینکه در سال های گذشته از نظر استانداردها و تجهیزات در حوزه بهداشت و درمان در رده های پایین تردر سطح کشور بودیم اما در 4 سال اخیر در بیشتر شاخص ها ارتقا داشته ایم.

حق بین با بیان اینکه هم اکنون ۹ بیمارستان با هزار و ۱۲۷ تخت فعال در استان خراسان شمالی خدمات درمانی به بیماران ارائه می دهند ، اظهار کرد : قبل از انقلاب اسلامی ۲ بیمارستان و تعداد ۷۰ تخت بیمارستانی در استان فعالیت داشت .

وی افزود : درحال حاضر ۳۰۵ خانه ی بهداشت ، ۱۴ مرکز بهداشتی درمانی شهری ، ۶۵ مرکز بهداشتی درمانی روستایی و ۴۸ پایگاه سلامت در استان فعال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت : قبل از انقلاب ۱۲ پزشک خارجی در مرکز استان فعالیت داشتند که هم اکنون ۱۲۵ پزشک عمومی ، ۱۰۵ ماما ، ۴۸۵ بهورز در مراکز بهداشتی درمانی به بیماران خدمات ارائه می دهد.

وی افزود : در حال حاضر ۶ مرکز آموزشی در ۱۹ رشته ی تحصیلی در استان دانشجو پذیرش می کنند و هم اکنون هزار و ۶۴۳ دانشجو در این مراکز تحصیل می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه فقط ۲۵درصد سلامت اقشار جامعه به عهده ی حوزه ی بهداشت و درمان است تصریح کرد : خودرو ، جاده ، آلودگی هوا ، قوانین نامناسب اقتصادی و رفاهی و... از ۷۵ درصد حوزه ی سلامت مردم در جامعه است.

حق بین گفت : این دانشگاه از انواع بیمه های استان یک هزار و 150 میلیارد ریال طلب دارد که در صورت جذب این میزان مطالبات بخشی از مشکلات دانشگاه در زمینه های مختلف برطرف می شود.

وی در خصوص تجهیزات و امکانات بیمارستان ها و مراکز درمانی گفت: واحد های بهداشتی و درمانی سطح بندی هستند باید با توجه به درجه بندی از آنان انتظار داشته باشیم .

وی افزود : امسال در راستای تفاهم نامه هایی که برای ساخت مراکز بهداشتی و درمانی با مجمع خیران داشته ایم 50 پروژه بهداشتی را شروع کرده ایم که تا کنون 20 مورد با همکاری مجمع خیران سلامت بنیاد نیکوکاران مفید افتتاح شده است و تاکنون بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .

وی با اشاره به بنای بیمارستان قدیم (مفخم ) در مالکیت علوم پزشکی است ، گفت : تا زمان بهره برداری از بیمارستان باید به بیماران خدمات ارائه دهیم  و تجهیز سایه بان در این بیمارستان برای ارائه خدمات بیماران سرپایی ساخته شده است .

وی در ادامه اظهار کرد :با فرهنگ سازی و مراجعه دقیق بیماران نباید برای بیماریها یی مثل سرماخوردگی ، گوش درد ، اسهال به اورژانس مراجعه کنند تا فضای اورژانس شلوغ نشود و خدمات به بیماران ویژه اورژانس انجام شود .

حق بین افزود : امسال افزون بر 73 هزار بستری در بیمارستان ها و حدود 30 تا 35 هزار ویزیت در کلینیک های ویژه استان خراسان شمالی به بیماران خدمات ارائه شده است .

انتهای پیام /آ

فعالیت 9 بیمارستان با هزار و 127 تخت در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.