نخستین بازی تیم مشترک هاکی روی یخ دو کره برگزار می‌شود

تیم مشترک هاکی روی یخ کره شمالی و کره جنوبی امروز یکشنبه اولین مسابقه خود را پیش از آغاز بازی‎‌های المپیک زمستانی برگزار می‌کند.

برگزاری اولین بازی تیم مشترک هاکی روی یخ دو کرهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از بی بی سی، تیم مشترک هاکی روی یخ کره دو امروز یکشنبه قرار است اولین مسابقه خود را برگزار کند. این مسابقه یک بازی دوستانه بین‌المللی با تیم هاکی روی یخ سوئد است.

تیم مشترک هاکی روی یخ دو کره در طول بازی‌های المپیک، که جمعه آینده آغاز می‌شود، احتمالا با این تیم روبرو خواهد شد.

این اولین و تنها بازی تدارکاتی تیم مشترک هاکی روی یخ دو کره خواهد بود.

تیم مشترک دو کره پس از توافق بحث‌برانگیز دو کشور برای حضور در این مسابقات با یک پرچم مشترک، تشکیل شد.

این اقدام از سوی برخی در کره جنوبی ناخوشایند خوانده شد. مخالفان در کره جنوبی معتقدند که ادغام تیم هاکی روی یخ با کره شمالی، شانس بازیکنان کره جنوبی را برای دستیابی به مدال به خطر می‌اندازد.

حضور کره شمالی در رقابت‌های المپیک زمستانی در کره جنوبی که از نهم تا 25 فوریه برگزار می‌شود، نمایشی از آشتی دو کره خواهد بود.

تشکیل تیم مشترک هاکی روی یخ، به دنبال انجام آزمایش‌هاس موشکی کره شمالی برای نمایش توان هسته‌ای خود و بالا گرفتن تنش‌ها بر سر جاه‌طلبی‌های هسته‌ای این کشور انجام شد.

افزون بر بازیکنان تیم هاکی روی یخ، قرار است دیگر ورزشکاران کره شمالی نیز در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد. همچین نمایندگان، طرفداران و هنرمندان کره شمالی نیز برای تماشای این باز‌ها عازم کره جنوبی خواهند شد.

وزارت اتحاد کره جنوبی تصاویری از تیم هاکی روی یخ منتشر کرد که در آن بازیکنان این تیم در حال آشنایی با هم و برگزاری جشن تولد یکی از بازیکنان این تیم بودند.

 لورا بیکر، گزارشگر بی بی سی در سئول  این بازی‌ها را فرصتی برای بررسی این مدعا می‌داند که بازیکنان کره جنوبی به عنوان گروگان‌های سیاسی در المپیکی به میزبانی کشور خود هستند.

اوایل این هفته اعلام شد که کره شمالی به دنبال تدارک یک رژه نظامی گسترده در هشتم فوریه، درست یک روز پیش از آغاز بازی‌های المپیک پیونگ چانگ است.

کره شمالی اعلام کرد هیچ کس حق سوءاستفاده از این مسئله را در جهت اهداف خود ندارد و برگزاری برنامه هنری مشترک با کره جنوبی را لغو کرد.

انتهای پیام/

برگزاری نخستین بازی تیم مشترک هاکی روی یخ دو کره

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
کره ای ها با خرد گرائی می توانند موجبات وحدت ملت خود را فراهم کرده و شر آمریکا را از سرخودشان منطقه کم کنند . بهترین کار این است که کره ای ها آلت دست بازی های آمریکا در منطقه نشوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
کره ای ها با خرد گرائی می توانند موجبات وحدت ملت خود را فراهم کرده و شر آمریکا را از سرخودشان منطقه کم کنند . بهترین کار این است که کره ای ها آلت دست بازی های آمریکا در منطقه نشوند .
آخرین اخبار