آغاز بهره برداری ۶ طرح آبرسانی روستایی در استان بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: همزمان با دهه مبارک فجر بهره برداری از ۶ طرح آبرسانی روستایی با اعتبار ۱۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این استان آغاز شد.

آغاز بهره برداری ۶ طرح آبرسانی روستایی در استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسعود نصوری گفت: تاسیسات و مخزن 2 هزار مترمکعبی ذخیره آب زیارت و لاور شهرستان دشتی با 32 میلیارد اعتبار از جمله طرح های افتتاحی است که آب هشت روستا با جمعیت سه هزار و 982 نفر را تامین می کند.
وی اضافه کرد: تاسیسات و مخازن بتنی مجتمع آبرسانی بادوله دشتی با 33 میلیارد ریال اعتبار دیگر طرح آماده بهره برداری است که 10 روستا با جمعیت 6 هزار و 784 نفر زیر پوشش این طرح قرار دارند.
نصوری، با اشاره به افتتاح شبکه آبرسانی روستای محمد صالحی اظهار داشت: این روستا 409 خانوار با یکهزار و 515 نفر جمعیت دارد و برای احداث شبکه آبرسانی آن که از سال گذشته آغاز شد 18 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: شبکه توزیع آب روستای محمد صالحی 19 کیلومتر است که آب موردنیاز آن ازخط کوثر تامین شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: طرح آبرسانی روستای محمدصالحی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال از سال گذشته آغاز شد و اکنون آماده بهره برداری است.
نصوری بیان کرد: خط انتقال آب از مخزن 2 کوثر تا انشعاب سه راهی عامری شهرستان دیلم از دیگر طرح های افتتاحی در دهه فجر است.وی اظهار داشت: 36 روستا و 2 شهر با 36 هزار و 652 نفر جمعیت زیر پوشش این خط انتقال قرار دارند.نصوری ادامه داد: این طرح به طول سه کیلومتر با 28 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری احداث شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر اظهار داشت: شبکه آبرسانی به روستای باغک شمالی تنگستان نیز دیگر طرح افتتاحی این شرکت در دهه فجر است.
نصوری ادامه داد: با افتتاح این شبکه 149 خانوار با 506 نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.وی یادآور شد: این طرح شامل منبع تامین آب روستای باغک شمالی و شبکه توزیع به طول هفت کیلومتر است.
وی اظهار داشت: همچنین آبرسانی به روستای باغک جنوبی نیز از دیگر طرح های قابل افتتاح در دهه فجر امسال است که 362 خانوار با یکهزار و 173 نفر زیر پوشش این شبکه قرار دارند.
نصوری افزود: عملیات اجرایی این طرح با اعتبار 15 میلیارد و 500 ریال از سال گذشته آغاز شد و طول شبکه توزیع آن 25.3 کیلومتر است.
وی افزود: شماره قابل توجهی از طرح های شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر نیز عملیات اجرایی آنها در دشت اجراست و تا هفته دولت سال آینده آماده افتتاح می شود.نصوری با اشاره به بحران کم آبی ادامه داد: از روستائیان انتظار می رود با توجه به کاهش بارش و پایین رفتن سفره های آب زیرزمینی در مصرف آب نهایت صرفه جویی را داشته باشند. 

انتهای پیام/م

بهره برداری از ۶ طرح آبرسانی روستایی

 

برچسب ها: بحران آب ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.