جشنواره صنایع دستی و غذا‌های بومی در گناوه گشایش یافت

به مناسبت دهه مبارک فجر با حضورمعاون استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی، جشنواره صنایع دستی و غذا‌های بومی، محلی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران گناوه گشایش یافت.

جشنواره صنایع دستی و غذا‌های بومی در گناوه گشایش یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر ظهر امروز  در آئین افتتاح  جشنواره صنایع دستی و غذاهای بومی، محلی گناوه  با تاکید بر استفاده از غذاهای سالم اظهار داشت: جشنواره غذای بومی و محلی فرصتی مغتنم برای آشنایی خانواده‌ها با غذای سالم و برچیده شدن غذاهای فست فودی و آماده و تشویق خانواده‌ها به استفاده از غذای سالم است.

عبدالرسول کازرونی با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها سبب احیاء سنت‌ها و انتقال آنها به نسل‌های آینده می‌شود تصریح کرد: این جشنواره‌ سبب ترویج فرهنگ استفاده از غذای سالم و جلوگیری از شیوع انواع بیماری‌ها مانند سرطان‌ها در بین افراد جامعه می‌شود.

وی با اشاره به نقش آموزش‌های مهارتی در توانمندسازی جوانان افزود: برگزاری این‌چنین نمایشگاه و جشنواره‌هایی زمینه توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه را مهیا ساخته و تمامی اقشار را با ظرفیت‌های آموزش فنی و  حرفه ای در زمینه توسعه اشتغال پایدار آشنا می‌کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر با آداب، رسوم و مختلف تنوع غذایی گوناگونی دارد که با معرفی آنها می‌توان فرصت اشتغال در صنایع غذایی محلی و بومی را برای افراد فراهم کرد و برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند به عنوان راهکاری موثر و مفید در شناسایی فرهنگ استان و معرفی این آداب و رسوم به مردم عزیز ایران اسلامی باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر نیز با مهم دانستن مهارت آموزی برای اشتغال جوانان خواستار توسعه کمی و کیفی آموزش‌های فنی و حرفه ای شد.

سعید زرین فر اظهار کرد: یکی از بهترین راهها برای توسعه اشتغال در جامعه استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه ای است.

وی با اشاره به اینکه امروزه شرایط به گونه‌ای است که باید به اشتغال جوانان نگاه غیردولتی داشته باشیم و از فرصت‌های مهارت‌آموزی بیشترین بهره را ببریم افزود: آموزش‌های فنی و حرفه ای عنصری توانمند برای توسعه کارآفرینی بوده و در توانمندسازی افراد نقش اصلی را ایفا می‌کند.

زرین فر با بیان اینکه گسترش آموزش‌های مهارتی می‌تواند در رسیدن به اشتغال تأثیر مثبتی داشته باشد تصریح کرد: باید تلاش شود تا حمایت‌های مناسبی با هدف گسترش  آموزش‌های مهارتی صورت گیرد و مطمئنا نتیجه گسترش آموزش‌های مهارتی می‌تواند در رسیدن به اشتغال تأثیر مثبتی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر با اشاره به نقش آموزش‌های مهارتی در اشتغالزایی، گفت: توجه به آموزش‌های فنی وحرفه ای زمینه رشد و توسعه جامعه را بدنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان گناوه ظرفیت زیادی برای اشتغال دارد که باید تمام دستگاه‌ها با هم افزایی، همکاری و شناخت توانمندی‎های موجود در حوزه های صنایع دستی،گردشگری ، تولیدات و محصولات محلی زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند.

انتهای پیام/م

برپایی جشنواره صنایع دستی و غذاهای بومی در گناوه

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.