برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در حوزه غذا/ لزوم پایش غذا از تولید تا رسیدن به دست مردم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: پایش غذایی از زمان تولید مواد غذایی تا رسیدن به دست مردم باید بر اساس طرح گواهی غربی مورد پایش و ارزیابی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسکندر زند رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی صبح امروز در همایش بهبود تغذیه جامعه با مشارکت زنان روستایی اظهار کرد: امروزه غذا تبدیل به یک چالش در دنیا شده است به طوریکه تعادل بین عرضه و تقاضا برهم خورده است.

وی ادامه داد: گیاهان 86 درصد کالری مردم دنیا را تأمین  و بسیاری از کشورهای پیشرفته 30 درصد انرژی و کالری خود را از جانواران دریافت می کنند.

80 درصد  نیاز غذایی کشور در داخل تولید می‌شود

زند با اشاره به اینکه خوش خوراکی مردم دنیا و افراد باعث بالا رفتن میزان تقاضا شده است، عنوان کرد: خوشبختانه کشور ما فقر مطلق را تا حد زیادی کنترل کرده و بیش از 80 درصد نیاز غذایی ایران در داخل تولید می شود.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تاکید کرد: نقش دولت‌ها و مردم در تأمین غذا و بهبود تغذیه مهم است و ما 30 سال پیش دغدغه کیفیت غذا را به دلیل کمبود حجم آلاینده‌های محیطی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه پایش مواد غذایی از تولید تا رسیدن به دست مصرف کننده در دستور کار است و باید از نظر امنیت غذایی جوایز صادر شود، عنوان کرد: تمام مراحل تولید، حمل ونقل تا رسیدن مواد غذایی به دست مصرف کننده باید مورد پایش و ارزیابی قرار بگیرد و ما باید فشار را بر تولید کم کنیم.

زند یادآور شد: الگوی مصرف در بحث امنیت غذایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و امروز مصرف چربی و قند راه را برای تولید موادغذایی ضروری‌تر می ببندد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار