تعطیلی یک واحد تولیدی کوچک یعنی بیکاری ده ها نفر

فرماندار کرمان گفت :اشتغال تنها با ارائه آمار و ارقام به وجود نمی آیدو با تعطیلی یه واحد کوچک تولیدی ده ها نفر بیکار می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،علی بابایی فرماندار کرمان در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کرمان که با حضور فراقی معاون دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری و مسئولین بانک های عامل برگزارشد، اعطای تسهیلات را تنها بخشی از روش های ایجاد اشتغال برشمرد و خواستار ارائه راهکارهای مختلف توسط مسئولین دستگاه های اجرایی به فراخور شرایط، ظرفیت های دستگاهی و مأموریت هر دستگاه شد .


وی افزود : اشتغال تنها با ارائه آمار و ارقام به وجود نمی آید، اگر قرار باشد با چند وام چند میلیونی برای تعدادی اشتغال ایجاد کنیم اما با تعطیلی یک واحد تولیدی چند ده نفر بیکار شوند عملاً کاری جزء ارائه آمار انجام نداده ایم در حالیکه با راه اندازی یک واحد تولیدی یا صنایع تبدیلی میتوان برای ده ها نفر اشتغال پایدار ایجاد کرد .


بابایی گفت : موضوع اشتغال مشکل امروز جامعه ما نیست، این مشکل از گذشته بوده و اگر برنامه ریزی و راهکارهای مناسبی نداشته باشیم قطعاً مشکل آینده جامعه ما نیز خواهد بود .


فرماندار کرمان از طرح کارورزی بعنوان یکی از طرح های کارشناسی شده ای که نقش اساسی در اشتغال بسیاری از تحصیل کردگان دارد نام برد که میتواند خودباوری را به تحصیل کنندگان القاء نماید تا در تخصّص خود مشغول بکار شوند.


رئیس کارگروه اشتغال شهرستان کرمان بااستناد به ارائه گزارش رستمی مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه شهرستان ، ایجاد اشتغال 4800 نفری از تعهد 6561 نفری شهرستان در سالجاری را به رغم موفق بودن کافی ندانست و اظهار داشت : تحقق 80 درصدی اشتغال شهرستان، آمار خوبی است اما ظرفیت های شهرستان کرمان به مراتب بیشتر از این تعداد است و دستگاه های اجرایی بایستی در تحقق تعهدات داده شده و حتی بالاتر از آن تمام تلاش خود را بکار گیرند .


بابایی با قدردانی از دستگاه های اجرایی به ویژه بسیج سازندگی (با تحقق 207 درصدی) که به تعهد خود عمل کرده اند خواستار پیگیری مسئولین در انجام تعهدات اشتغال و ثبت آنها در سامانه رصد شد .


وی با انتقاد از برخی از دستگاه های اجرایی که سهم اشتغال خود را انجام نداده اند تصریح کرد : دستگاه های اجرایی که تاکنون به تعهدات خود درخصوص سهمیه اشتغال عمل نکرده اند، در فرصت باقیمانده اقدام و آمار را ثبت سامانه رصد کنند، اگر به هر دلیلی مشکل دارند و نمی توانند تعهدات داده شده را محقق کنند کتباً اعلام نمایند تا سهمیه به دستگاه دیگری تخصیص یابد.


بابایی با اشاره به ارزیابی عملکرد مسئولین تأکید کرد : ارزیابی عملکرد مسئولین در سال جاری براساس شاخص اشتغال مورد سنجش قرار می گیرد لذا موضوع عمل به تعهدات داده شده و ثبت در سامانه برای مسئولین ضروری است .


فرماندار کرمان استفاده از تسهیلات اشتغالزایی را در اشتغال های خرد روستایی بسیار تأثیرگذار دانست و ابراز داشت : یک هم وطن روستایی تنها با استفاده از چند میلیون تومان وام میتواند به خوبی در ایجاد اشتغال خرد استفاده کند، اما بسیاری از مردم شرایط را نمی دانند بخشداران و مسئولین دستگاه های اجرایی با اطلاع رسانی مردم را از نوع و نحوه تسهیلات آگاه کنند تا تمام اعتبار تخصیص یافته جذب و پرداخت شود .


رستمی مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال شهرستان کرمان نیز به ارائه گزارشی کامل درخصوص اشتغال و عمل به تعهدات داده شده به تفکیک هر دستگاه اجرایی پرداخت .

انتهای پیام/ی

استفاده از تسهیلات اشتغالزایی موثر در اشتغال های خرد روستایی

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.