افتتاح تطویل باند فرودگاه خرم‌آباد توسط استاندار لرستان

طرح تطویل باند فرودگاه خرم‌آباد با حضور مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ طرح تطویل باند فرودگاه خرم‌آباد عصر امروز با حضور استاندار لرستان و جمعی از مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

علی علیخانی مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تطویل باند فرودگاه خرم‌آباد  گفت: در این طرح ۱۱ هزار متر جدید احداث‌شده و ۱۸ هزار متر نیز تخریب و بازسازی شده است.

وی افزود: همچنین در ظرفیت باند‌ها نیز ۹ کیلومتر و در سه مقطع عرضی کار انجام‌شده و زهکشی باند نیز برای هدایت آب‌های سطحی ایجادشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: بخشی از طرح نیز در حوزه ارتقا کیفی سالن ترانزیت در برنامه‌های سال آینده است و پاویون فرودگاه نیز در حال ساخت است.

وی بیان کرد: در قراردادی که با قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) و موسسه امید پارس منعقدشده ۵۳ میلیارد از اعتبارات استانی تخصیص داده‌شده که تاکنون ۵۱ میلیارد آن صورت‌وضعیت نهایی شده است.

علیخانیدر ادامه گفت: ۱۲ میلیارد تومان برای تکمیل مابقی کار‌های باقی‌مانده این طرح مورد نیاز است که ۲۲ میلیارد تومان نیز مربوط مطالبات پیمانکار است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بابیان اینکه امیدواریم بتوانیم اعتبارات را تخصیص دهیم و تا سال ۹۷ این پروژه را تکمیل کنیم خاطرنشان کرد: عمده‌ترین کار این پروژه تطویل باند، بهسازی و تقویت باند است که با اجرای این طرح فرودگاه خرم‌آباد به فرودگاه بین‌المللی تبدیل‌شده و قابلیت نشست هواپیمای پهن‌پیکر در آن وجود دارد.

انتهای پیام/د

طرح تطویل باند فرودگاه خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید

برچسب ها: فرودگاه ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.