مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد؛

ویژه برنامه های اداره کل میراث فرهنگی استان یزد در ایام الله دهه فجر

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد، طرحها و برنامه های این اداره کل ویژه بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب را اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ا... دهه فجر، به تشریح برنامه های میراث فرهنگی استان پرداخت و گفت: طرح ها و برنامه های متعددی ویژه این ایام برنامه ریزی شده است که شامل افتتاحیه کارگاه­های مرمتی، برگزاری نمایشگاه­ها، بازدید از موزه­ها و ... می باشد.

فاطمه دانش یزدی در ادامه اهم پروژه­ هایی را که در ایام ا... دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد را افتتاح پروژه مرمت و احیاء دربند گرجی یزد، افتتاح پروژه مرمت گنبد و تزیینات زیر گنبد چهار سوق شاه یحیی یزد، افتتاح پروژه مرمت و ساماندهی دروازه کثنوا تا مسجد جامع میبد، افتتاح و راه اندازی آسیاب آبی در شهرستان تفت و افتتاح پروژه گنجینه و مسیرگردشگری قنات عنوان کرد و گفت: مجموعه پردیسان ابرکوه نیز با حضور معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی کشور در هفته آینده افتتاح خواهد شد.

دانش یزدی از دیگر برنامه های این اداره کل در ایام دهه فجر را بازدید از بافت تاریخی یزد، بازدید از کارگاه های موفق بانوان در حوزه صنایع دستی، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه کارمندان اداره کل، برگزاری کارگاه سلامت ویژه بانوان اداره کل با مشارکت فرمانداری، بازدید رایگان از موزه ها و اماکن تاریخی تحت نظارت اداره کل، برگزاری کارگاه آموزش تحکیم بنیان خانواده با مشارکت فرمانداری، دیدار با خانواده معظم شهداء و ایثارگران و تقدیر از آنها و شرکت در مراسم باشکوه راهپیمایی یوم ا...22 بهمن عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد هم چنین از برپایی نمایشگاه‌ و بازارچه های صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: به همین مناسبت و با هدف معرفی هنرهای سنتی بازارچه و نمایشگاهایی از آثار هنرمندان صنایع دستی در سطح استان برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان ابراز امیدواری کرد: مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، امسال نیز مانند سالهای گذشته شکوهمند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ی

 برنامه ها و طرحهای میراث فرهنگی استان یزد دردهه فجر اعلام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار