نماینده، ولی فقیه در لرستان:

تداوم انقلاب اسلامی به حضور مردم در صحنه است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: انقلابی ماندن یعنی بر آرمان‌های امام پافشاری کردن و از دستاورد‌های نظام محافظت کردن، انقلابی‌گری یعنی ایجاد امید و نشاط در دل مردم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  آیت‌الله سیداحمد میرعمادی ظهر امروز در جلسه شورای اداری لرستان، اظهار کرد: داشتن سعه صدر، عقلانیت، برنامه و توجه همه‌جانبه به مسائل رمز موفقیت انسان خواهد بود.

وی افزود: بدون تردید انقلاب اسلامی ایران بر اساس تفکر و اندیشه امام (ره) شکل گرفت و بر اساس رهنمود‌های امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و بر اساس آرمان‌های امام راحل تداوم یافت.

نماینده، ولی فقیه در لرستان بزرگترین هنر مقام معظم رهبری را حفظ انقلاب اسلامی بر اساس اندیشه‌های امام راحل دانست و افزود: مقام معظم رهبری همانند دیده‌بانی با بصیرت انقلاب را حفظ نمودند و هرجایی که امکان داشت انقلاب از مسیر صحیح خود منحرف شود با روشنگری حفظ کردند.

آیت‌الله میرعمادی بیان داشت: امام خمینی (ره) شخصیتی دینی، معنوی، مبارز، انقلابی، آگاه به زمان، آگاه به جهان و رهبری توانمند و قدرتمند بودند.

وی امام راحل را انسانی به تمام معنا الهی خواند و گفت: یاران امام (ره) شاگردان وی بودند و اگر رشدی داشتند به برکت امام خمینی (ره) بوده چرا که ایشان شخصیتی بی‌نظیر بودند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه برخی ویژگی‌های امام راحل برای تمامی انسان‌ها الگو بوده، گفت: اولین ویژگی بارز امام (ره) عدم خودخواهی و هوای نفس بود، امام خمینی (ره) در کار‌های خود مخلص بوده و این اخلاص در قیام برای انقلاب کاملا مشهود است، ایشان همواره مسوولان را توصیه به اخلاص و برای خدا کارکردن سفارش می‌کردند.

آیت‌الله میرعمادی یادآور شد: شجاعت، شهامت و جرات باورنکردنی امام (ره) در برابر دیکتاتور از دیگر ویژگی‌های برجسته ایشان بود، امام راحل همواره با حالتی مطمئن و باطمانینه در برابر ابرقدرتمندان می‌ایستادند.

وی با اشاره به ارتباط قوی امام خمینی (ره) با خداوند و ائمه اطهار، خاطرنشان کرد: اگرچه امام راحل همواره با قدرت در مقابل ظلم می‌ایستاد، اما در زمانی که در برابر خداوند و ائمه اطهار قرار می‌گرفتند حالتی خاضعانه داشتند و خود را خدمت‌گزار مردم عنوان می‌کردند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان داشتن زندگی ساده و بی‌آلایش را دیگر ویژگی امام خمینی (ره) برشمرد و بیان داشت: این سبک زندگی امام (ره) برای همه ما بایستی الگو شود، زندگی ساده و بدون اشرافی‌گری، زندگی بدون فساد و ظلم بایستی سرلوحه زندگی همه ما قرار بگیرد.

آیت‌الله میرعمادی اظهار داشت: شیوه رهبری امام خمینی (ره) مبنی بر ایمان، معرفت، تکیه بر موعظه و اخلاق بود، امام راحل قدرت فوق‌العاده‌ای برای بسیج عمومی و به صحنه آوردن و در صحنه نگه‌داشتن مردم داشتند.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران پیوند عمیق قلبی با ولایت دارند، افزود: در دوران انقلاب دو نوع تفکر دین‌گریزی و دین‌ستیزی بر شهر‌ها غالب بود، حال اینکه انقلاب اسلامی تفکر دین‌باوری را به وجود آورد که می‌توان آن را ویژگی انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد.

نماینده، ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: در دوران قبل از انقلاب هر حکومتی که مستقل می‌شد یا دست شرق بود و یا دست غرب حال اینکه انقلاب اسلامی نه شرقی بود و نه غربی بلکه حکومت جمهوری اسلامی ایران را به جهان معرفی کرد.

آیت‌الله میرعمادی انقلاب اسلامی ایران را نشات گرفته از حرکتی مردمی عنوان کرد و افزود: در دنیا انقلاب‌ها با حرکتی صنفی و یا نظامی و دیکتاتوری آغاز می‌شد و حال اینکه انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از حرکت کاملا مردمی است.

وی گفت: تداوم انقلاب اسلامی به حضور مردم در صحنه است، خواست مردم نه مسائل سیاسی بود و نه مسائل مادی و تنها خواست آن‌ها اسلام و دین بود، به همین دلیل است که انقلاب اسلامی در قالب تحلیل مادی نمی‌گنجد.

نماینده، ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امروز وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران شدیم، یادآور شد: امروز در حالی وارد این ۴۰ سالگی می‌شویم که انقلاب دوران سخت ۸ سال دفاع مقدس را به تنهایی پشت سرنهاده و سربلند و پیروز شد.

آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: در حالی وارد ۴۰ سالگی انقلاب می‌شویم که هشت سال جنگ نرم را پشت سر گذاشته‌ایم، از فتنه ۸۸ تاکنون هشت سال می‌گذرد و ما تمامی جنگ نرم آمریکا و انقلاب مخملی آن را تجربه کرده‌ایم.

وی به تحمل فشار‌های اقتصادی توسط ملت ایران طی این ۴۰ سال اشاره و عنوان کرد: ملت ایران بحران‌های شدید داخلی را پشت سر نهاده و امروز در حالی وارد ۴۰ سالگی انقلاب می‌شویم که انقلاب در اصول و آرمان‌هایش تثبیت شده است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان افزود: طی این ۴۰ سال ایران اسلامی به دستاورد‌های بزرگ علمی و فناوری‌های هسته‌ای دست پیدا کرده و در جایگاه‌های برتر دنیا قرار دارد.

آیت‌الله میرعمادی با تاکید بر اینکه امروز وظیفه ما خدمت‌کردن و تلاش برای تولید و اشتغال است، اظهار داشت: مسوولان با مردم ارتباط قوی برقرار کنند، به استقلال و خودباوری خود تکیه کرده و به خاطر نعمت انقلاب از درگاه خداوند شکرگزاری کنند.

وی وظیف دیگر افراد را صبر، استقامت و حفظ روحیه انقلابی‌گری عنوان کرد و افزود: انقلابی ماندن یعنی بر آرمان‌های امام پافشاری کردن و از دستاورد‌های نظام محافظت کردن، انقلابی‌گری یعنی ایجاد امید و نشاط در دل مردم.

نماینده، ولی فقیه در لرستان دهه فجر را فرصت مناسبی برای به صحنه آمدن مسوولان و بیان خدمات نظام توسط آنان دانست و بیان داشت: مسوولان انفعال را رها کرده و در بین مردم حضور یابند و خدمات نظام را برای مردم بازگو کنند.

آیت‌الله میرعمادی خاطرنشان کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال متفاوت از ۲۲ بهمن‌های سال‌های گذشته است، پیام حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال انقلابی‌بودن و ایستادگی و مقاومت بر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/د

انقلابی ماندن یعنی از دستاورد‌های نظام محافظت کردن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.