باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

آبرسانی به روستاهای زلزله زده با کمک قرار گاه امام رضا (ع)

امروز با شیرین 19 ساله همراه شدیم،دختری که در روستای ورزرده طهماسب زندگی می کند و از کودکی هر روز کیلومترهارا طی می کند برای آوردن یک سطل آب.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ شیرین 19ساله  می گوید روزهای سختی را در تابستان و زمستان سپری کرده تا بتواند بر سر سفره آن روز یک لیوان آب بگذارد.

آبرسانی به روستاهای زلزله زده با کمک قرار گاه امام رضا

در حادثه زلزله 21 آبانماه که دربسیاری از روستاهای غرب استان کرمانشاه تخریب شدند 2 روستای سنگ خلوتی و زرده طهماسب که از آخرین روستاهای سرپل ذهاب هستند هم بطور 100 درصد تخریب شدند و هرچه که داشتن نابود شد.

شغل اهالی بیشتر دامداری است و در زلزله دامهایشان را از دست دادند ،همین موضوع گروه جهادی قررگاه امام رضا ع را بر آن داشت به این دو روستا بروند و خدمات رسانی کنند که در این میان متوجه نبود لوله کشی و آبرسانی در این منطقه میشوند.

آبرسانی به روستاهای زلزله زده با کمک قرار گاه امام رضا

سعیدی مسئول پشتیبانی ستاد بازسازی مناطق زلزله زده قرارگاه امام رضا ع عنوان کرد:بعد ازحضور نیروها در منطقه پیگیری های این گروه شروع شد و تمامی مشکلات را پیگیر شدند و نیازهای اولیه را در اختیارشان قرار دادند.

مهندسین وکارشناسان گروه پای کار آمدند تا اینکه 2 چشمه در نزدیکی روستا پیدا می کنند وکار لوله کشی و آبرسانی را آغاز می کنند،حالا این دورستا آبرسانی شدند و روستای سنگ خلوتی با 130 نفر جمعیت و روستای ورزرده طهماسب با جمعیتی 80 نفری آبرسانی شدند.
آبرسانی به روستاهای زلزله زده با کمک قرار گاه امام رضا
سعیدی در ادامه گفت:علاوه بر آبرسانی در این مناطق خدمات دیگری داده می شود ازجمله اشتغالزایی در روستاها،این گروه جهادی در روستا کارگاه های صنایع دستی ایجاد کردند و با توسعه صنایع دستی در این مناطق ایجاد اشتغال می کنند و تعدادی را مشغول به کار می کنندو در تهران هم بازار فروش این صنایع تولیدی را فراهم می کنند که تولیداتشان به فروش برسد.
آبرسانی به روستاهای زلزله زده با کمک قرار گاه امام رضا

مردم روستا از گروه جهادی قرار گاه امام رضا ع احساس رضایت می کردند و می گفتند در سخت ترین لحظات این جوانان به دادشان رسیدند و از لحظه اول در همه زمینه ها به آنها خدمات رسانی کردند.

حالا اهالی خوشحالند و خدارا شکر می کنند که پس از حادثه تلخ زلزله اتفاقی خوب افتاده و پس از سالها زندگی در این شرایط سخت آبرسانی انجام شده است و اشتغال هم برایشان ایجاد شده است و شیرین هم می گوید به همت نیروهای قرارگاه جهادی امام رضا ع دیگر مجبور نیست در هوای سرد زمستان و آفتاب داغ تابستان این مسیر طولانی را طی کند.

آبرسانی به روستاهای زلزله زده با کمک قرار گاه امام رضا

انتهای پیام/ز

 

آبرسانی به روستای زلزله زده در سرپل ذهاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار