تمدید دو ماهه مهلت خروج مهاجرین افغانستانی از پاکستان

کابینه دولت پاکستان مهلت رو به پایان برای بازگشت داوطلبانه مهاجران افغان به کشور خود را تا 11 حمل/ فروردین 97 (به مدت دوماه) تمدید کرد.

تمدید دو ماهه مهلت خروج مهاجرین افغانستانی از پاکستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کابینه دولت پاکستان مهلت رو به پایان برای بازگشت داوطلبانه مهاجران افغان به کشور خود را تا 11 حمل/ فروردین 97 (به مدت دوماه) تمدید کرد.

ضرب الاجل تعیین شده از سوی پاکستان برای خروج بیش از یک و نیم میلیون مهاجر افغان ثبت نام شده در این کشور، روز گذشته 31 ژانویه (11 دلو/ بهمن) تعیین شده بود اما با توجه به سفر هیات امنیتی دولت کابل به اسلام آباد و درخواست آنان برای تمدید دوباره مهلت اقامت پناهندگان، دولت پاکستان نیز آن را برای دوماه دیگر تمدید کرد.

'شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان مدیریت موضوع تمدید مهلت را بر عهده دارد و براساس تصمیم کابینه، به دستگاه های ذیربط پاکستان دستور داده شده تا این روند تا 11 حمل/ فروردین 97 تمدید شود.

بر اساس این گزارش، تمدید این ضرب الاجل تنها شامل آن دسته از مهاجران افغانستانی می شود که ثبت نام شده اند و کارت شناسایی دریافت کرده اند.

پاکستان اعلام کرده بود که پس از پایان مهلت برای بازگشت داوطلبان مهاجران افغان، تدابیر سختی برای خارج کردن آنان از این کشور اتخاذ می کند.

به نوشته ایرنا، ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان نسبت به سایر مناطق این کشور بیشترین تعداد مهاجران و آوارگان افغانستانی را در خود جای داده و گزارش ها حاکی است که تا ماه ژوئیه 2017 (اسد/ مرداد 96) بیش از 12 هزار نفر از مهاجران افغان به صورت داوطلبانه از پاکستان به کشورشان بازگشتند.

دولت فدرال پاکستان پبش از این، ضرب الاجل 30 روزه را برای اخراج پناهجویان افغان از این کشور تعیین کرده بود. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار