ارسال ۴۷ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم دانشجویی "ریگا" در کردستان

دبیر جشنواره استانی فیلم دانشجویی ریگا از ارسال ۴۷ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،عدنان زندی دبیر جشنواره استانی فیلم دانشجویی ریگا   شامگاه دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان کردستان از ارسال ۴۷ اثر به دبیرخانه جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه ریگا خبردادوگفت: سامان حسین‌پور، برهان احمدی و نوید زارع از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر سروش سنندج از داوران این جشنواره هستند.

وی با عنوان اینکه این جشنواره در سه بخش انیمیشن، مستند و داستان برگزار می‌شود، افزود: آثار برتر جشنواره فیلم کوتاه ریگا روزهای ۲۲ و ۲۳ بهمن ماه در سینما بهمن سنندج به اکران در می آیند.

دبیر جشنواره استانی فیلم کوتاه ریگا، هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی استعدادها و پتانسیل‌های فیلمسازی کردستان، ایجاد انگیزه برای دانشجویان رشته سینما و انیمیشن، شناسایی و حمایت از ایده‌های برتر، ایجاد بستری برای تبادل تجربیات دانشجویان و شناسایی نقاط ضعف و قوت فیلمسازان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره به همت دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر سروش سنندج و حوزه هنری استان کردستان برگزار می شود.

مسئول روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان هم در ادامه این نشست اظهار کرد: استان کردستان قطب فیلمسازی در کشور بوده که از سال ۹۰ به بعد این مهم روند رو به رشدی داشته است.

ایرج کاکی به حمایت حوزه هنری از فیلمسازان جوان و شناسایی استعدادهای تیم جوان باانگیزه در حوزه فیلمسازی اشاره و عنوان کرد: این مسئله موجب شده تا فیلمسازی در کردستان در این سال ها رونق خوبی پیدا کند.

وی در پایان گفت: در اکثر جشنواره‌ های معتبر دنیا و ایران حداقل یک فیلم از استان کردستان در آن حضور دارد که این مسئله استعداد بالای فیلمسازان کرد را نشان می دهد.

انتهای پیام/م

برگزاری جشنواره استانی فیلم کوتاه ریگا، در سنندج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.