آمریکا ممنوعیت ورود مهاجران ۱۱ کشور را لغو، اما شرایط پذیرش آن‌ها را سخت‌تر کرد

وزارت امنیت داخلی آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای از لغو ممنوعیت ورود آوارگان ۱۱ کشور به خاک آمریکا در ازای غربالگری بیشتر خبر داد.

آمریکا ممنوعیت ورود مهاجران ۱۱ کشور را لغو، اما شرایط پذیرش آن‌ها را سخت‌تر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزارت امنیت داخلی آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای از لغو ممنوعیت ورود مهاجران ۱۱ کشور به خاک آمریکا خبر داد، اما اعلام کرد که شرایط پذیرش آن‌ها سخت‌تر خواهد شد.

مقامات آمريکايی فهرست اين کشورها را منتشر نکردند اما با توجه به نشانه‌های نهادهايی که به موضوع مهاجران و آوارگان می‌پردازند کشورهای مصر، ايران، عراق، ليبی، مالی، کره شمالی، سومالی، سودان جنوبی، سودان ، سوريه و يمن را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات آمريکايی همچنين از تقويت امنيت و توصيه‌های برنامه پذيرش مهاجران در آمريکا به ويژه سخت‌تر شدن بررسی درخواست متقاضيان و به روزرسانی مرتب فهرست کشورهای پر خطر و همچنين ويژگی‌های انتخاب آنها خبر دادند.

کرستين نيلسن وزير امنيت داخلی آمريکا اعلام کرد: «برای ما آگاهی از اينکه چه کسی وارد آمريکا می‌شود اهميت حياتي دارد. اين تدابير امنيتی تکميلی کار بازيگران بد را برای بهره برداری از برنامه مهاجران در آمريکا سخت‌تر می‌کند و آنها اطمينان پيدا می‌کنند که ما در محافظت از کشورمان رويکردی را بر پايه خطراتی که وجود دارد در پيش می‌گيريم».

تصمیم‌گیری درباره لغو ممنوعیت ورود مهاجران از یازده کشور به آمریکا در سالگرد صدور فرمان ضدمهاجرتی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا علیه کشورهای مسلمان اتخاذ شده است. 

روز گذشته گروهی از مسلمانان آمریکایی در اولین سالگرد امضای فرمان ممنوعیت ورود مهاجران مسلمان به آمریکا توسط ترامپ، در مقابل کاخ سفید اقدام به برپایی نماز جماعت کردند.

آمریکا ممنوعیت ورود مهاجران ۱۱ کشور را لغو، اما شرایط پذیرش آن‌ها را سخت‌تر کرد

لغو ممنوعیت ورود مهاجران به آمریکا در ازای بررسی‌های دقیق‌تر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار