معاون جهاد کشاورزی استان سمنان:

فاز دوم مطالعات تدوین الگوی کشت در استان سمنان انجام می‌شود

معاون جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه فاز اول مطالعات الگوی کشت برای ۶ دشت استان و ۱۱ محصول انجام شده است گفت : فاز دوم مطالعات تدوین الگوی کشت در استان سمنان انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، لطف الله رضایی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مطالعات انجام شده تا کنون در اختیار استانداری، فرمانداران و همچنین مدیران جهاد شهرستان ها قرار گرفته است گفت : در این مطالعات برای هر دشت و هر محصول یک جدول توصیه و یک نقشه با ۴ شاخص محدودیت شدید فیزیکی قابل اصلاح، محدودیت خیلی شدید قابل اصلاح، محدودیت خیلی شدید غیر قابل اصلاح و محدودیت شدید حاصل خیزی تهیه شده است.

وی با اشاره به ضرورت تدوین الگوی کشت در استان سمنان افزود : محدودیت شدید منابع آبی و افت کمی منابع آب‌های زیرزمینی در استان سبب شد تا همگام با تدوین الگوی کشت در کشور؛ مطالعات آن نیز در استان سمنان به عنوان یکی از استان های پیشروآغاز شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: استان سمنان شامل 9 دشت اصلی از حوزه‌های ابخیز دامنه‌های البرز است که مطالعات پایه فاز صفر و یک و مطالعات خاک شناسی آن از سال‌های گذشته در استان انجام شده است و با استفاده از این مطالعات و جمع‌اوری تمام مطالعات انجام شده از سال 42 تا کنون برنامه‌ریزی برای ارائه الگوی کشت هر دشت انجام شد.

رضایی با اذعان به اینکه تا کنون فاز نخست مطالعات برای 6 دشت استان سمنان انجام شده است تصریح کرد : در فاز دوم مطالعات 3 دشت باقی‌مانده نیز انجام شده و به تعداد محصولات نیز اضافه می شود.

به گفته وی در فاز نخست مطالعات تعیین الگوی کشت در استان سمنان برای 11 محصول عمده استان شامل جو، گندم، علوفه، کلزا، سیب زمینی، چغنر قند، انار، پسته، زیتون، سیب و انگور تدوین شده و در اختیار مسئولان مربوطه قرار گرفته است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: بر اساس سیاست گذاری‌های انجام شده تمام حمایت‌های دولتی و حمایت‌های تسهیلاتی از توسعه محصولات در هر نقطه از استان صرفاً در قالب الگوی کشت انجام می‌شود.

انتهای پیام / ه

جزئیات انجام فاز دوم مطالعات تدوین الگوی کشت در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار