وجود بیش از 300 هزار جلد کتاب در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان

مدیرکل کانون پرورش فکری کوکان ونوجوانان استان همدان از وجود 350 هزار جلد کتاب درمراکز کانون های استان همدان خبر داد.

وجود بیش از 300 هزار جلد کتاب در مراکز کانون  پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون پرورش فکری کوکان ونوجوانان و مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان همدان در نشست خبری در راستای اجرای برنامه های ستاد دهه فجر امسال گفت:انتقال آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی در ذهن کودکان و نوجوانان با مشارکت اعضا کمیته در بهتر برگزار شدن برنامه‌های دهه فجر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران از بزرگترین انقلاب های مردمی دنیا است و باید با  اجرای برنامه ها و مراسمات گرامیداشت دهه فجر در انتقال آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی در تمامی ابعاد به ویژه در ذهن کودکان و نوجوانان کوشا باشیم.

جوادی با اشاره به اینکه هم اکنون  350 هزار جلد کتاب درمراکزکانون های استان وجود دارد افزود:513 عنوان برنامه برای ایام دهه فجر امسال اجرا می شود.

وی اظهار داشت: مهمترین عنوان برنامه امسال در این ایام برگزاری دومین جشنواره  پویانمایی اعضاء کانون ودست سازه های آنها است.

این مسئول به وظایف بخش حضوری کانون پرورش فکری در مراکز کانون اشاره کرد و افزود: 28 مرکز ثابت کانون در سطح استان آمادگی پذیرش کودکان و نوجوانان را  دارد و با اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری و ادبی و کارگاه های آموزشی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه کتابخانه سیار روستایی  نیز یکی از واحدهای فعال در حوزه کتاب رسانی و انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی در کانون است، گفت :این کتابخانه های سیار وظیفه ی کتاب رسانی و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری را در مدارس روستاهای کم برخوردار بر عهده دارند.

جوادی اظهار داشت: 10 مرکز در حوزه کتابخانه ای شهر وروستایی  فعال هستند که در این زمینه رشد 100 درصدی داشته ایم وجزء اولین استانی هستیم که پوشش کامل در تمام شهرستان های استان داشتیه ایم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کوکان ونوجوانان با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ها کودک ونوجوان در تربیت آنها نقش بسزایی دارد ابراز کرد: در ایام دهه مبارک فجر امسال 13 گروه در سینما کانون برنامه اجرا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه بازی های ایرانی واسلامی هم 8 بازی برگزیده شده است که در این ایام نیز اجرا خواهد شد،گفت: در ایام فجر پارسال 500 برنامه داشتیم بیان کرد: امسال 513 برنامه برگزار می شود.

جوادی به حوزه ناوگان واحدهای سیار اشاره کرد وگفت:بیش از نیمی از وسابل به روز رسانی شده همچنین بیش از 70 درصد از مراکزی که تعمیرات اساسی داشتند تعمیرات آنها انجام شد.

وی با بیان اینکه خدمات در کانون به شکل رایگان است افزود: حق عضویت در این کانون 7 هزار تومان است که اعضا می توانند در همهم زمینه ها از خدمات بهره مند شوند.

جوادی برگزاری دومین جشنواره پویا نمایی،جشن انقلاب برای کودکان،دومین جشنواره نمایش عروسکی، جشنواره بازی های بومی ومحلی را از مهمترین برنامه های دهه فجر امسال اعلام کرد.

انتهای پیام/ج

وجود 350 هزار جلد کتاب در کانون فکری وپرورشی  کودکان ونوجوانان استان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: دهه فجر ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.