کارشناس سوری: ترکیه و آمریکا در منبج درگیر نخواهند شد

احمد الحمادی کارشناس سوری درباره تهدیدات اخیر ترکیه و رویارویی نظامی با آمریکا گفت که ترکیه و آمریکا در منبج و عفرین با یکدیگر درگیر نخواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، احمد الحمادی کارشناس امور نظامی سوریه گفت: نیرو‌های ترکیه و آمریکا در منبج با یکدیگر درگیر نخواهند شد.

وی درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه و در پاسخ به این پرسش که پس از تهدیدات اخیر ترکیه، آیا ممکن است میان ترکیه و آمریکا رویارویی نظامی در منبج رخ دهد، گفت: من فکر نمی‌کنم ترکیه و آمریکا در منبج و عفرین با یکدیگر درگیر شوند. ترکیه بر این مسئله تاکید داشته است که تهدیدات واقعی وجود دارد و حزب کارگران کردستان، گروه یگان‌های مدافع خلق کرد (YPG) و حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) دشمن آنکارا هستند و این گروه‌ها در فهرست تروریستی ترکیه قرار دارند.

آمریکا وعده داده بود نیرو‌های خود را از منبج خارج و به شرق فرات اعزام خواهد کرد ولی آمریکا تا این لحظه به تعهدات خود عمل نکرده است. ترکیه درباره تهدیدات خود درباره منبج جدی است و پس از این که این کشور توانست عفرین را به کنترل خود در آورد، نیرو‌های ترکیه راهی منبج خواهند شد.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر نیرو‌های آمریکایی از منبج خارج نشوند، ممکن است درگیری نظامی میان نیرو‌های آمریکایی و ترکیه‌ای رخ دهد، گفت: چنین درگیری رخ نمی‌دهد. در صورتی که عملیات نظامی ترکیه در اطراف منبج آغاز شود، ترکیه مجبور می‌شود بخشی از نیرو‌های خود را از این شهر خارج کند. آمریکا نیروی موثری برای مقابله با ترکیه در این منطقه ندارد. شمار نیرو‌های آمریکایی در شرق فرات دو هزار و پانصد نفر است. امروز سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد این کشور از گروه‌های کرد در آینده حمایت تسلیحاتی خواهد داشت. آمریکا پیام‌های آشتی جویانه‌ای به ترکیه فرستاده است تا این مشکل حل شود. من فکر می‌کنم پیشنهاد آمریکا برای ایجاد منطقه امن به عمق سی کیلومتر در طول مرز‌های سوریه و ترکیه پس از تحولات عفرین بررسی خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه وعده داده بود، عملیات نظامی در عفرین سریع خواهد بود ولی بیش از هفت روز از این عملیات می‌گذرد، چرا این عملیات به کندی به پیش می‌رود، آیا اردوغان ارزیابی اشتباهی داشته است، گفت: ارزیابی وی اشتباه نبوده است. شرایط آب و هوایی، جغرافیایی و شمار زیاد غیر نظامیان در این منطقه مانع از پیشروی سریع نیرو‌های ترکیه شده است. نیرو‌های ارتش ترکیه به همراه عناصر (گروه تروریستی موسوم به) ارتش آزاد سوریه توانستند بر تپه‌ها و کوه‌های راهبردی مشرف بر عفرین مسلط شوند. ارتش ترکیه به شدت تلاش می‌کند این عملیات کمترین خسارت انسانی را به همراه داشته باشد. هیچ مهلت زمانی برای این عملیات اعلام نشده است.

انتهای پیام/

ادامه عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار