عضو بانفوذ پ‌ی‌د: ترکیه به همراه داعش به عفرین هجوم برد

یکی از مقامات بانفوذ حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در ششمین روز عملیات نظامی ترکیه در منطقه عفرین، این کشور را به تبانی با گروه تروریستی داعش متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه فرانسوی لوفیگارو به نقل از «الدار خلیل»، یکی از مقامات بانفوذ حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) در سوریه نوشت «ترکیه به همراه داعش با کرد‌ها می‌جنگد».

روزنامه لوفیگارو در مطلبی تحت عنوان «ترکیه به همراه داعش با کرد‌ها می‌جنگد»، نوشت: الدار خلیل در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد «کرد‌ها بخشی‌ جدایی‌ناپذیر از خاک ترکیه هستند». 

بر اساس این گزارش، خلیل در ششمین روز عملیات نظامی ترکیه در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه، آنکارا را به تبانی با تکفیری‌های داعش متهم می‌کند. این مقام پ‌ی‌د در سفری به پاریس، پایتخت فرانسه، ترکیه را محکوم و متهم کرد: «در حالی که جنگ علیه داعش در سوریه تقربیا به پایان رسیده بود، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، برای پیشتیبانی از داعش به ما حمله کرده است».

الدار خلیل در گفتگویی مطبوعاتی با روزنامه‌نگاران که نشستی مطبوعاتی در پایتخت فرانسه گرد آمده بودند، اعلام کرد «گروه‌های تکفیری تحت عناوین دیگری به غیر از داعش در کنار نیرو‌های ترکیه می‌جنگند. جنگی بی‌رحمانه علیه ما آغاز شده است».

او ترکیه را متهم کرد به حملات علیه «غیر نظامیان، مدارس و بیمارستان ها»، مبادرت می‌کند، اما آنکارا این اتهامات را رد می‌کند.

خلیل خاطرنشان می‌کند: «تهاجم ترکیه عملیات آزادسازی مناطق تحت کنترل داعش را به خطر انداخته است». 

یک مقام دیگر کرد‌های عفرین شامگاه پنجشنبه با بازتاب آنچه خلیل خلیل می‌گوید، از دمشق دعوت کرد برای جلوگیری از پرواز هواپیما‌های نیروی هوایی ترکیه بر فراز منطقه عفرین، مداخله کند. عثمان شیخ عیسی، از رؤسای شورای اجرای استان عفرین در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرده بود «دولت سوریه با همه امکاناتی که در اختیار دارد، باید برای مقابله با این حمله وارد عمل شود و اعلام کند به هواپیما‌های ترکیه اجازه نمی‌دهد در حریم فضایی سوریه پرواز کنند».

خلیل نیز با ترغیب دولت سوریه به مداخله در عفرین اعلام کرد: «ما بخشی جدایی ناپذیر از خاک سوریه هستیم».

او همچنین هشدار داد «منبج در معرض تهدید قرار دارد». به اعتقاد او«در صورتی که پروژه ترکیه به نتیجه برسد، طرح ائتلاف مبارزه با داعش سقوط خواهد کرد».

انتهای پیام/

متهم شدن ترکیه به تبانی با داعش از سوی یک مقام پ‌ی‌د

برچسب ها: سوریه ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار