اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشته

واکنش مقامات دولتی به انفجار کابل؛ زخمی شدن 6 تن درحمله انتحاری «هلمند»؛ استقبال دولت افغانستان از تحریم افراد طالبان توسط آمریکا؛ 4 کشته و 10 زخمی در حمله انتحاری «قندهار» از رویدادهای مهم خبری روز شنبه افغانستان است.

اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، واکنش مقامات دولتی به انفجار کابل؛ زخمی شدن 6 تن درحمله انتحاری «هلمند»؛ استقبال دولت افغانستان از تحریم افراد طالبان توسط آمریکا؛ 4 کشته و 10 زخمی در حمله انتحاری «قندهار»، قطع برق شهر «غزنی» و انجام واکسین ضد «اسهال» از رویدادهای مهم خبری روز شنبه افغانستان است.

**  انفجار کابل با 180 کشته و زخمی

در انفجار امروز کابل تاکنون دستکم 40 نفر کشته و بیش از 140 تن دیگر زخمی شده اند.

این انفجار در در حومه چهارراه «صدارت» در منطقه «وزیراکبرخان» توسط یک آمبولانس بمب‌گذاری شده  به وقوع پیوسته است.

«ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

** زخمی شدن 6 تن در حمله انتحاری در«هلمند»
«عمر زواک» سخنگوی استاندار «هلمند» به ایرنا گفت که در حمله انتحاری پیش از ظهر امروز شنبه در نزدیکی یک پاسگاه پلیس در شهرستان «ناد علی» این استان 4 پلیس و 2 غیر نظامی زخمی شدند.وی افزود: مهاجم انتحاری می خواست وارد پاسگاه شود که توسط نیروهای پلیس شناسایی شد و مهاجم خود را قبل از ورود منفجر کرد.
اما «قاری یوسف احمدی» که خود را یکی از سخنگویان طالبان معرفی می کند در صفحه اجتماعی خود نوشته است که در این حمله که توسط یک خودرو نوع «هاموی» انجام شد ؛ تمام سربازان این پاسگاه کشته و یا زخمی شدند.

**استقبال دولت از تحریم شش عضو طالبان توسط آمریکا
«شاه حسین مرتضوی» سرپرست سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان از تحریم 6 عضو شبکه حقانی و طالبان توسط آمریکا استقبال و آن را خواست مردم این کشور دانست.وی افزود که دولت افغانستان از اعمال فشار بر گروه ‌های تروریستی و کشورهای حامی آنها استقبال می ‌کند.وزارت دارایی آمریکا، «عبدالقدیر بصیر»، «عنایت الله»، «حفیظ الله محمد پوپل‌زی» و «عبدالصمد ثانی» را به عنوان اعضای گروه طالبان و «گلاخان حمیدی» و «فقیر محمد» از اعضای شبکه حقانی را در فهرست تحریم های خود قرار داده است .

**4 کشته و 10 زخمی در حمله انتحاری «قندهار»
ژنرال «عبدالرازق اچکزی» فرمانده پلیس استان قندهار افغانستان اعلام کرد که در حمله انتحاری روز گذشته در این استان 4 تن کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.وی افزود که مهاجم با استفاده از خودرو بمب گذاری شده، به محل تجمع مردم در شهرک «عینو مینه» حمله کرده است .

**قطع برق «غزنی» بر اثر انفجار دکل برق
«عارف نوری» سخنگوی استاندار غزنی افغانستان روز شنبه اعلام کرد که بر اثر انفجار در یکی از دکل های انتقال برق غزنی توسط افراد ناشناس در مسیر استان «میدان وردک» برق این شهر قطع شده است.وی افزود که شب گذشته افراد مسلح در منطقه «سالار» در استان میدان وردک دکل انتقال برق شهر غزنی را منفجر کردند و برق شهر از شب گذشته تاکنون قطع است.

** اجرای واکسیناسیون «روتا» یا «واکسن کاهش اسهال» درافغانستان 
وزارت بهداشت افغانستان برای اولین بار واکسن بیماری «روتا» (کاهش اسهال) را در این کشور اجرا کرد و گفت که 55 درصد اسهال و 36 درصد مرگ کودکان ناشی از ویروس روتا است.«فیروز الدین فیروز» به رسانه ها گفت که 450 تا 500 هزار کودک در جهان سالانه از اثر ویروس روتا جان می دهند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.