علت افزایش حملات تروریستی افغانستان از زبان «عبدالله عبدالله»

رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی امروز کابل گفت: افزایش حملات تروریستی ارتباط مستقیم با فشارهای جامعه جهانی بر حامیان تروریسم دارد.

علت افزایش حملات تروریستی افغانستان از زبان «عبدالله عبدالله»به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی امروز کابل گفت: افزایش حملات تروریستی ارتباط مستقیم با فشارهای جامعه جهانی بر حامیان تروریسم دارد.

وی در بیانیه خود نوشته است: «دهشت‌افگنان کوردل امروز با حملۀ وحشیانه در مقابل شفاخانۀ جمهوریت در کابل صدها تن از مردمان بی‌گناه را به خاک و خون کشانیده و عمق خونخواری و جبونی‌شان را به نمایش گذاشتند.»

عبدالله تاکید کرد: «چنانچه مردم افغانستان می‌دانند در روزهای اخیر حملات تروریستی بر اماکن عمومی، نهادهای کمک‌رسان داخلی و خارجی و پاسگاه‌های نظامی افزایش یافته است. افزایش حملات تروریستی ارتباط مستقیم به فشارهای جامعه جهانی بر حامیان تروریسم و دهشت‌افگنان دارد. مردم افغانستان دربارۀ لانه‌ها و مراکزی که سال‌هاست آن‌ها را هدف قرار می‌دهد، شکایت کرده و خواستار مداخله و رسیدگی جامعه جهانی برای برچیدن این پایگاه‌ها شده‌اند. امروز جهان به ندای مردم افغانستان لبیک گفته و فشارهای بی‌سابقه را بر حامیان منطقه‌ای تروریستان و لانه‌های آنان وارد کرده است.»

رئیس اجرائی دولت افغانستان با بیان این مطلب که این رویدادها برای کاهش فشارهای جامعه بین‌المللی و همچنین انتقام گیری است  افزوده است: «امروزه برای مقابله با جنایت‌های ضدبشری و هولناک تروریستان و حامیان خارجی‌شان، نیازمند بسیج عمومی و همگانی هستیم.»

گفتنی است که در انفجار امروز کابل تاکنون دستکم 40 نفر کشته و بیش از 140 تن دیگر زخمی شده اند.

این انفجار در در حومه چهارراه «صدارت» در منطقه «وزیراکبرخان» توسط یک آمبولانس بمب‌گذاری شده  به وقوع پیوسته است.

«ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار