ایجاداشتغال پایدار در روستا‌ها از اهداف اصلی دولت

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری یزد به اهمیت ایجاد اشتغال در روستا‌ها اشاره کرد و گفت: هدف دولت ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدیارمند مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری یزد گفت: پیشنهاد دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی در جهت برداشت از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار از مهمترین اقدامات دولت در زمینه ایجاد اشتغال بود.

وی افزود: با این مصوبه یک و نیم میلیارد دلار معادل ۶ هزار میلیارد تومان برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی در نظر گرفته شد که سهم استان یزد ۱.۹۸ درصد معادل ۲۳۶ میلیون تومان خواهد بود که این اعتبارات مابین یک هزارو ۱۱۲ روستای استان توزیع خواهد شد.

یارمند سهم بندی دستگاه‌های مربوطه در جهت ایجاد اشتغال را اتفاق خوب دانست و خاطر نشان کرد: تسهیلات ارائه شده در این طرح عظیم اشتغالزایی در حوزه‌های طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای و سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی تعریف شده که از این میزان سهم طرح‌های کشاورزی ۴۵ درصد، صنایع کوچک و معادن ۱۰ درصد، حوزه فناوری اطلاعات و آی تی ۱۵ درصد، گردشگری ۱۰ درصد، صنایع دستی ۱۰ درصد و سرمایه در گردش ۱۰ درصد خواهد بود.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال جدید، در آمدافزایی و حفظ منافع اقتصادی روستا از اهداف دولت در زمینه اشتغالزایی است گفت: تسهیلات اشتغال روستایی با دوره مشارکت مدنی دو ساله، دوره تنفس یک سال، فروش اقساطی ۶ ساله و دوره تامین مالی ۱۸ ماه (سرمایه در گردش) ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/ ا

سهم بندی دستگاه‌های مربوطه در جهت ایجاد اشتغال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار