تلاش برای امنیت زیستی جنگل چهل چای

مجری کلان مدیریت جامع حوزه های آبخیز کشور گفت: با نگاه علمی و برنامه ریزی مدون می توانیم مسئله امنیت زیستی حوزه چهل چای را حل کنیم.

تلاش برای امنیت زیستی جنگل چهل چایبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛  سعدالدین مجری کلان مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز کشور در نشست طرح مدیریت جامع آبخیز چهل چای افزود: حوزه چهل چای یکی از شاخه‌های گرگان رود و ۲۴ هزار هکتار ازحوزه گرگا ن رود را به خود اختصاص داده است.


وی گفت: هدف ما این است که با توجه به اقدامات و طرح‌هایی مثل طرح مدیریت جنگل‌های هیرکانی و مدیریت جامع آبخیز چهل چای که از چند سال پیش تا کنون در حالت تکمیل و تدوین است، با یک برنامه دراز مدت، میان مدت و کوتاه مدت به بحث امنیت آب و غذا و امنیت زیستی حوزه چهل چای با نگاه علمی و برنامه ریزی مدون پیش برویم.

سعدالدین اضافه کرد: در آمایش با استفاده ازجوامع محلی و استفاده از دانش بومی آن‌ها در واقع فعالیت‌ها و اقدامات و بهره بردای آنان در این حوزه برنامه‌های منسجم و یک پارچه داشته باشیم که در این راستا معیشت مردم هم حفظ شود.

وی در ادامه گفت: دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی گرگان هدایت پرواز را برعهده دارد و به عنوان پایلوت در سطح کشور، این حوزه و گرگان رود دیده می‌شود که باید نسخه منطقه‌ای و ملی را برای مدیریت منابع آب و خاک کشور در حوزه‌های کوهستانی را ارائه دهیم و در این راستا از دانشگا‌های شیراز و گیلان و پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور به عنوان همکاران در این طرح دعوت شده است.

این نشست در روستای قلعه قافه شهرستان مینودشت برگزار شد.

انتهای پیام/ق
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.