افزایش ۸ هزار هکتار تفرجگاه‌های جنگلی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: سطح پارک‌های جنگلی و تفرجگاه‌های استان از حدود ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار به بیش از ۸ هزار در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ ابوطالب قزلسفلو مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: جنگل‌ها بر اثر عوامل انسانی و طبیعی تحت فشار هستند و این امر در پارک‌های جنگلی و تفرجگاه‌ها محسوس‌تر است.

وی ادامه داد: با تعاملات صورت گرفته به دنبال این هستیم تا در این پارک‌ها و تفرجگاه‌ها با کاشت نهال‌های دوساله و مراقبت از آنها، قسمت‌های از بین رفته را احیاء کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به موضوع کاشت نهال در سطح استان اشاره کرد و گفت: مکاتباتی با دستگاه‌های اجرایی مختلف استان داشتیم تا بتوانیم در حد توانمان پشتیبانی نهال داشته باشیم و اطلاعات فنی را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تشکل‌های مردم نهاد استقبال خوبی از این بخش داشتند، تصریح کرد: در شهرستان گنبد کاووس تشکلی با همکاری فرمانداری و منابع طبیعی شهرستان کار کاشت نهال در مسیر گنبد کاووس به مینودشت را در دست اقدام دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: همچنین در حال حاضر کار کاشت نهال در حاشیه جاده در شهرستان‌های علی آباد کتول، مینودشت و رامیان را در دست اقدام داریم.

انتهای پیام/م
 

۸ هزار هکتار  تفرجگاه‌های جنگلی استان گلستان افزایش می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.