مخالفت صریح سران کشورهای اروپایی با مواضع ترامپ در اجلاس داووس

سران کشور‌های اروپایی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس مواضعی در تضاد با سخنان دونالد ترامپ اتخاذ کردند.

مخالفت صریح سران کشورهای اروپایی با مواضع ترامپ در اجلاس داووسبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، سران کشورهای اروپایی روز چهارشنبه در سخنرانی های خود در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس با دفاع از تجارت و همکاری جهانی زمینه را برای ایجاد موازنه در برابر آنچه که به باور بسیاری سیاست های خصمانه تر و ملی گرایانه تر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست، آماده کردند.

ورود احتمالی ترامپ به محل مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس در روز پنجشنبه باعث شد این رویداد تحت تاثیر قرار بگیرد و سران بسیاری از کشورها مواضعی در تضاد با سیاست های ترامپ به خصوص تلاش وی برای بازبینی موافقتنامه های تجاری و خروج از پیمان جهانی مبارزه با تغییرات اقلیمی اتخاذ کردند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: «ما معتقدیم ناسیونالیسم نمی تواند ما را به پیش ببرد. ما معتقدیم باید همکاری کنیم و حمایت‌گرایی پاسخ صحیح به شرایط کنونی نیست.»

مرکل تاکید کرد در حال حاضر خودخواهی ملی گرایانه بیش از حدی وجود دارد و شعار مجمع جهانی اقتصاد در سال 2018 یعنی «ایجاد آینده ای مشترک در جهانی ترک خورده» بسیار مناسب امسال است.

حمایت ترامپ از اعمال تعرفه های سنگین بر واردات ماشین لباسشویی و صفحات خورشیدی تولید برق به آمریکا باعث شد نگرانی های گسترده ای دال بر پشت کردن ترامپ به جهانی شدن ایجاد شود که به باور بسیاری زمینه ساز افزایش ثروت و برابری در میان کشورهای مختلف می شود.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا در واکنش به اعمال تعرفه واردات ماشین لباسشویی و صفحات خورشیدی از چین گفت، پکن نیز می تواند بر کالاهای آمریکایی وارداتی به این کشور تعرفه اعمال کند.

به باور کارشناسان کشورهایی مانند چین در مقایسه با آمریکا موانع تجاری بیشتری دارند و حتی اتحادیه اروپا نیز در زمینه کشاورزی و کالاهای صنعتی با اعمال تعرفه از منافع خود دفاع می کند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با دستمایه قرار دادن دیدگاه ترامپ درباره گرمایش جهانی گفت با توجه به برف زیادی که در داووس آمده است سخت است کسی باور کند با چیزی به نام گرمایش جهانی مواجهیم.

پائولو جنتیلونی، نخست وزیر ایتالیا نیز با اشاره به شعار «نخست آمریکا» از ترامپ گفت سران هر کشوری می توانند کشور خود را در جایگاه نخست در نظر بگیرند اما باید بدانیم تجارت وسیله ایجاد ثروت است و حمایت گرایی بر خلاف آن عمل می کند.

انتظار می رود ترامپ روز جمعه در مجمع جهانی اقتصاد سخنرانی کند و نگرانی های زیادی در میان کارشناسان در مورد آثار و نتایج اقدامات وی برای اقتصاد جهانی که به تازگی از رکود چندین ساله خارج شده است، دیده می شود. سفر ترامپ با اعتراضات گسترده ای نیز در سوئیس روبرو شده است.

 

انتهای پیام/

 

سران کشورهای اروپایی در اجلاس داووس با سیاست‌های ترامپ مخالفت کردند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۶
خدا به این ترامپ نادان عقل بده
آخرین اخبار