وضعیت نامناسب آب شرب و کشاورزی معضل اساسی کشور است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی وضعیت نامناسب آب شرب و کشاورزی را یک معضل اساسی در کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی گلمرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت نامناسب منابع آبی دلیل اصلی بحران بی آبی و نابودی کشاورزی خوزستان است اظهار کرد: تدوین یک برنامه جامع و هدفمند توسط دولت را راه خروج از این مشکل دانست.

وی با اشاره به اینکه وضعیت آب شرب و کشاورزی خوزستان بسیار نگران کننده است اذعان داشت: کمبود آب در استان سبب شده کشاورزی خوزستان به سمت نابودی پیش رود.

گلمرادی، کمبود منابع آبی و رها سازی نشدن حق آبه در رودخانه های استان به خصوص در شهرهای هندیجان، امیدیه و بندرماهشهر موجب به هدر رفتن زحمات کشاورزان خوزستان گردد.

نماینده مردم شهرستان های بندرماهشهر، هندیجان، امیدیه بر لزوم جبران خسارت های وارد شده به کشاورزان خوزستانی تاکید و تصریح کرد: با توجه به اینکه مشکلات کشاورزان و بی آبی در استان خوزستان از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است، به همین منظور جلسه مشترک کمیسیون انرژی و وزارت نیرو با حضور نمایندگان ویژه وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور، رئیس سازمان هواشناسی کشور و کارشناسان و متخصصان حوزه آب کشور برگزار شده و پیرامون بحران آب کشور و به ویژه خسارت های وارد شده به کشاورزان خوزستانی بحث و  تبادل نظر شد.

وی با اشاره اینکه کشاورزان خوزستانی بیش تر از قشر آسیب پذیر و کم درآمد محسوب می شوند و توان تحمل خسارت هایی که در چند سال گذشته به آن ها وارد شده را ندارند افزود: لازم است دولت در این رابطه چاره اندیشی کند و راهکاری برای جبران این خسارات ارائه نماید.

علی گلمرادی بحران بی آبی در استان خوزستان را نتیجه کم تعهدی مسئولان گذشته دانست و اذعان کرد: با وجود ظرفیت های کلان در استان خوزستان متاسفانه مشکلات بی آبی و کشاورزی در این استان به یک داستان تکراری تبدیل شده است.

وی این معضل نتیجه کم تعهدی مسئولان گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: سبب شده کشاورزان خوزستانی را که در گذشته شغل اصلی و منبع درآمد آن ها بوده متضرر کرده است.

گلمرادی با بیان اینکه مدیریت مناسب منابع آبی و احیای منابع آبی دچار بحران شده است گفت: رفع این بحران نیازمند یک برنامه جامع و هدفمند از سوی دولت است.

وی، مهم ترین دغدغه های نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی را رفع بحران بی آبی عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع تا حصول نتیجه با جدیت دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/گ

معضل اساسی کشور، وضعیت نامناسب آب شرب و کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.