وضعیت آب در خوزستان عادی نیست

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان وضعیت آب در استان را بحرانی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرامند هاشمی زاده، معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در جلسه ستاد بحران مشکلات کشاورزان حوضه زهره و مارون که امروز 2 دی ماه در اهواز برگزار شد، گفت: ما اکنون در شرایط بحرانی قرار داریم، همه باید بیایند و بسیج شوند و تلاش شود تا مشکلات استان در این زمینه حل شوند.

وی بیان داشت: با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی پیش آمده، وضعیت آب در استان از حالت عادی خارج شده و در حالت بحرانی است.

هاشمی زاده در ادامه افزود: همه مدیران و سازمان های مربوطه با توجه مسولیت خود باید نسبت به اتخاذ تدابیر عملیاتی و امنیتی اقدام کنند و همه تلاش خود را برای کاهش این بحران انجام دهند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه مدیریت بحران استان باید بر روی این اقدامات نظارت و در زمانی که نیاز است به مساله ورود کند، تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش آمده باید آب به صورت سهمیه بندی با اعمال مدیریت و هماهنگی سازمان آب و برق خوزستان و جهاد کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد.

این مقام مسئول اذعان داشت: این 2 سازمان باید به صورت هماهنگ شده در این زمینه با یکدیگر عمل کنند، اما متاسفانه در زمان هایی شاهد نبود هماهنگی این 2 بخش هستیم.

فرامند هاشمی زاده اظهار کرد: جهاد کشاورزی با استفاده از همه اهرم های قانونی خود در همه حوضه های آبی استان حضور فعال داشته باشد و اسباب عبور از این بحران را فراهم کند، سازمان آب و برق خوزستان نیز با توجه به شرایط به وجود آمده و برای جلوگیری از تنش های اجتماعی فعال سازی آب را به نوعی انجام دهد که سهمیه بندی و زمان بندی به صورت کاملا مدیریت شده باشد.

وی گفت: برای رفع مشکل آب هندیجان، آب از سد کوثر باید رهاسازی شود تا آب به هندیجان برسد، همچنین برای نجات شادگان از بحران آب باید رهاسازی آب از مارون انجام بگیرد تا شاهد رفع مشکل آب در شادگان باشیم.

انتهای پیام/گ

شرایط آب در خوزستان بحرانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.