یک موسسه نظر سنجی اعلام کرد؛

رشد سه برابری نارضایتی کشورها از دولت ترامپ

نتایج یک موسسه نظر سنجی نشان می‌دهد که نارضایتی کشور‌ها از دولت ترامپ با رشد سه برابری مواجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نظرسنجی «گالوپ» از رشد سه برابری میزان نارضایتی مردم جهان از عملکرد آمریکا در سال ۲۰۱۷ خبر داد.

این در حالی است که دونالد ترامپ تنها یک سال از دوره ۴ ساله ریاست جمهوری خود را پشت سر گذاشته است و هم اکنون  تعداد کشور‌هایی که اکثر مردم آن‌ها از رهبری آمریکا ابراز نارضایتی کرده‌اند، «بیش از سه برابر» افزایش یافته و از ۱۵ مورد در سال ۲۰۱۶ به ۵۳ مورد در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

 میزان نارضایتی از عملکرد ریاست جمهوری آمریکا در نروژ با ۸۳ درصد بالاترین میزان بوده و بعد از آن اتریش با ۷۹ درصد، کانادا با ۷۸ درصد، ایسلند با ۷۷ درصد و پاکستان و سوئد با ۷۶ درصد در رتبه‌های بعدی جا دارند.

در میان ۱۳۴ کشور موجود در این نظرسنجی ویژه سال ۲۰۱۷، بلژیک، آلمان، مکزیک، فلسطین، نیوزیلند و لوکزامبورگ در رده‌های بالای جدول از حیث نارضایتی از عملکرد رئیس جمهور آمریکا قرار گرفتند؛ جالب آنکه این کشورها در زمره متحدان اصلی آمریکا نیز هستند.

در این میان، کوزوو، آلبانی و گینه از عملکرد آمریکا رضایت داشتند، افزون بر اینکه آفریقایی‌ها نیز با وجود توهین اخیر ترامپ به برخی کشورهای آفریقایی نظر مشابهی داشته‌اند.

انتهای پیام/

افزایش ۳ برابری تعداد کشورهای ناخرسند از رفتار آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار