همایش یادواره شهدای بسیج دانش آموزی در ارومیه

یادواره شهدای بسیج دانش آموزی شهرستان ارومیه با محوریت گرامیداشت یاد وخاطره شهدای دانش آموز به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه و آموزش وپرورش ناحیه یک برگزار شد.

 اشرف نجف آباد مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک ارومیه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ با اشاره به برهه حساس کنونی ضمن سفارش دانش آموزان به بصیرت مداری و حفظ اخلاق بر ضرورت آشنایی با اهداف والای شهدای دانش آموز در راه دفاع از ارزش های انقلاب،ظلم ستیزی و عدالت خواهی تأکید کرد.
وی همچنین ضمن توصیه معلمان در زمینه راهنمایی دانش آموزان و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت:چنانچه در بهترین دانشگاه های کشور هم تحصیل کرده اما در مقوله قرآن و معارف اسلامی ورود پیدا نکنیم بازدهی مطلوبی نخواهیم داشت.
سردار تیموری مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ از سه واژه شهدا،بسیجی و دانش آموز بعنوان الفاظ مقدسی یاد کرد که به برکت انقلاب اسلامی از شأن و منزلت ویژه ای برخوردارند.
وی به حضور داوطلبانه شهدای دانش آموز در جبهه ها اشاره کرد و افزود:هزاران شهید دانش آموز با تأسی از حضرت قاسم و فرهنگ عاشورا قدم در مکتب شهادت نهاده و در راه دفاع از ناموس و شرف امت اسلامی خونشان را نثار کردند که بایستی همیشه قدردان از جان گذشتگی آنها بود.
سردار تیموری اظهار داشت:نهضت علمی و علم آموزی نیاز جدی آینده ایران اسلامی و لازمه آبادانی و رشد وتعالی آن است.
وی لفظ بسیجی را یادآور حضور فعال در صحنه دانست و گفت:دشمن با توسل به جلوه های کاذب و جنگ نرم سعی در انحراف اذهان جوانان دارد لذا دانش آموزان بایستی در راه علم آموزی توأم با حضوری فعال در صحنه دشمنان را در نیل به اهداف شوم خود ناکام بگذارند.
سردار تیموریان بسیجی بودن،بسیجی ماندن و بسیجی تربیت شدن را از عوامل بازدارنده تحقق اهداف دشمنان عنوان کرد و گفت:دشمن با جدیت سعی دارد فرهنگ شهادت طلبی را از جامعه زدوده و ارزش های غلط و فاسد را در جامعه نهادینه کند لذا در راستای رسیدن به خواسته های خود از راه خدعه،فتنه و ایجاد آشوب وارد عمل شده است.
وی افزود:علم قدرتمندی و مقاومت ایران اسلامی به برکت فرهنگ شهادت و روحیه جهادی در اهتزاز است که بایستی این مهم حفظ و گسترش یابد.
درپایان این همایش به 6نفر از خانواده های شهیدان بسیج دانش آموزی ارومیه با اهدای هدیه ولوح یادبود تجلیل شد.

انتهای پیام/م

امنیت کنونی جامعه اسلامی مرهون خون شهدا

برچسب ها: شهدا ، آشوب 96
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.