شورای امنیت سازمان ملل خواستار اقدام فوری جهان درباره ناامنی های افغانستان شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن انتشار بیانیه ای در محکومیت حمله تروریستی کابل، خواستار اقدام فوری علیه حامیان و سازمان دهندگان تروریسم در این کشور شدند.

شورای امنیت سازمان ملل خواستار اقدام فوری جهان درباره ناامنی های افغانستان شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن انتشار بیانیه ای در محکومیت حمله تروریستی کابل، خواستار اقدام فوری علیه حامیان و سازمان دهندگان تروریسم در این کشور شد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه خود، حمله تروریستی به هتل اینترکانتیننتال کابل را شدیدا محکوم کردند و تروریسم را تهدید جدی صلح و امنیت بین الملل خواندند.

این بیانیه ضمن عرض تسلیت به خانواده های قربانیان، دولت افغانستان و دولت دیگر ملیت هایی که در این حادثه قربانی شده اند افزوده است: اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد، سازمان دهندگان، حامیان مالی و پشتیبان های تروریسم را مجرم می شمارد و پاسخگو کردن و سپردن آن ها به عدالت را، وظیفه فوری دولت ها مطابق با تعدات بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت می داند.

شورای امنیت سازمان ملل در این بیانیه تاکید کرده است که هر اقدام تروریستی بدون توجه به زمان، مکان و عاملان آن یک جنایت محسوب می شود.

گفتنی است که شامگاه شنبه، چند فرد مسلح وارد هتل اینترکانتیننتال کابل شدند و اقدام به تیراندازی کردند که منجر به کشته شدن 22 نفر و زخمی شدن 9 تن دیگر انجامید که بسیاری از قربانیان تبعه کشورهای خارجی هستند.

گروه طالبان مسئولیت این انفجار را پذیرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
آل سعود رو نابود کنین امنیت دنیا رو ورمیداره
آخرین اخبار