افتتاح دو پروژه بزرگ نمک‌زدایی در شرکت نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: با افتتاح دو پروژه نمک زدایی در شرکت نفت و گاز گچساران ظرفیت فرآورش کارخانه‌های نمک زدایی این شرکت به ۱۶۵ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ هوشنگ صیدالی در بازدید از تاسیسات نفت بی‌بی حکیمه یک اظهار داشت: نیروهای عملیاتی صنعت نفت در خط مقدم جبهه اقتصاد مقاومتی قرار دارند.

وی با بیان اینکه نگاه وزارت نفت همواره به نیروهای عملیاتی و اقماری در صنعت نفت است، عنوان کرد: باید به سمتی برویم که نیروهای اقماری هیچ گونه دغدغه و نگرانی در تاسیسات نداشته باشند.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی شرکت بهره برداری نفت وگازگچساران به عنوان دومین تولید کننده نفت در جنوب کشور تولید صیانتی نفت، ‌ گاز ومایعات گازی است، افزود: با همت، سعی و تلاش کارکنان پرتلاش و زحمت کش شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران به تحقق بیش از 100 درصدی اهداف تولید در یکسال گذشته دست پیدا کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: با افتتاح و راه اندازی دو واحد نمک زدایی توسط مسوولان کشوری و مقامات وزارت نفت در دهه مبارک فجر ظرفیت فرآورش کارخانه‌های نمک زدایی این شرکت 165 هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به این دو پروژه بزرگ گفت: این پروژه‌ها شامل افتتاح نمک زدایی گچساران 3 با ظرفیت 110 هزار بشکه در روز و بی‌بی حکیمه 1 باظرفیت 55 هزار بشکه در روز خواهد بود.

صیدالی خاطرنشان کرد: هم اکنون با در مدار قرار دادن نمک‌زدایی «گچساران3» به صورت آزمایشی تولید نفت گچساران با حدود 20 هزاربشکه افزایش در روز به حدود630 هزار بشکه در روز رسیده که با افتتاح رسمی این دو پروژه تولید نفت این شرکت به حدود 635 هزار بشکه در روزمی‌رسد.

وی هدف از احداث پروژه‌های نمک زدایی درمناطق نفتخیز جنوب را ظرفیت سازی فرآورش نفت نمکی، بالا بردن کیفیت نفت تولیدی، صیانت از ذخایر نفتی، جلوگیری از کاهش خوراک پالایشگاه‌ها و رفع مشکلات زیست محیطی عنوان کرد.

صیدالی عنوان کرد: این دو پروژه با پیشرفته‌ترین تجهیزات با فناوری روز دنیا طراحی شده و تمامی استانداردهای ایمنی و زیست محیطی در آن لحاظ شده است.

انتهای پیام/ش

ظرفیت تولید نفت گچساران به 635 هزار بشکه در روز خواهد رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.