یاسوج؛

آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پتروشیمی استان در سال آینده

عملیات اجرایی بزرگترین پتروشیمی کهگیلویه وبویراحمد سال آینده آغاز می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان در جلسه هماهنگ برای تامین زمین،خوراک و آب این طرح گفت:این کارخانه با مساحت 90 هکتار و ظرفیت سالانه بیش از 1 میلیون و 500 هزار تن در بخش مارگون ساخته خواهد شد.

داریوش دیودیده افزود:محصولات تولیدی بزرگترین پتروشیمی استان شامل 1 میلیون تن متانول،250 هزار تن پروپیلن، 250 هزار تن پلی پروپیلن، 60 هزار تن گاز مایع و 30 هزار تن بنزین پیرولیز است.

وی سرمایه گذاری این طرح را 3 هزار و 400 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح برای 1300 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد افزود: خوراک این پتروشیمی 700 میلیون متر مکعب گاز طبیعی است که از طریق خط انتقال سراسری 42 اینچ گاز کشور،در مجاورت این طرح تامین خواهد شد.

داریوش دیودیده گفت:ساخت پتروشیمی بویراحمد از آن جهت اهمیت دارد که زنجیره ی تولید نفت و گاز را تکمیل و از خام فروشی به خارج از کشور جلوگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه کهگیلویه وبویراحمد با تولید روزانه 720 هزار بشکه نفت خام و 50 هزار بشکه میعانات گازی و تولید ماهانه 4 و 1 دهم میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی،دومین تولید کننده نفت و گازکشور است افزود: این استان زیرساخت های لازم برای طرح های پتروشیمی را دارد و می تواند تبدیل به قطب پتروشیمی کشور شود.

زارعی نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا هم با بیان اینکه تنها راه رفع بیکاری،استفاده از بخش خصوصی و سرمایه گذاری داخلی و خارجی است گفت: پیشرفت استان نیازمند عزم عمومی و هم افزایی است ودستگاه های اجرایی استان باید همکاری های لازم برای اجرای هر چه سریع تر طرح پتروشیمی بویراحمد را داشته باشند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم گفت:حمایت ما از این طرح،جدی است و باید روال کار اجرای این طرح به دور از شتابزدگی ، با حساسیت و بر اساس اصول فنی و تخصصی طی شود.

موسی خادمی،تامین خوراک برای این پتروشیمی را کاری حساس دانست که نیاز به صرف پیگیری و رایزنی در سطح ملی دارد.


انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.