ساخت 161 واحد مسكونی برای مددجويان اردبيل

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان اردبيل از ساخت 161 واحد مسكونی برای مددجويان استان اردبيل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرهاد آزادپور، مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان اردبيل با اشاره به اینکه 161 واحد مسكونی در 10 ماهه نخست سال‌جاری برای خانوار تحت حمايت كه فاقد منزل مناسب و مقاوم بودند ساخته شده است، گفت: حدود 4 ميليارد و 800 ميليون تومان برای خريد، ساخت و بهسازی منازل مددجويان هزينه پرداخت شده است.

وی با اعلام اينكه 75 منزل مسكونی برای خانوار تحت حمايت ساكن در شهرستان‌های اين استان خريد و ساخته شده است، بيان كرد: بيش از 3 ميليارد تومان برای خريد و ساخت واحد مسكونی برای مددجويان شهری هزينه پرداخت شده است.

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان اردبيل به پرداخت يک ميليارد و 700 ميليون تومان هزينه برای بهسازی منازل مددجويان ساكن در روستاها و مناطق محروم استان اردبيل اشاره كرد و افزود: با ارائه خدمات عمرانی، 86 خانوار تحت حمايت روستايی از سرپناهی مناسب بهره‌مند شدند.

آزادپور با بيان اينكه تهیه مسکن مناسب برای اقشار آسيب‌پذير یکی از برنامه‌ها و خدمات اساسی كميته امداد است، افزود: رفع مشكل مسكن، مهم‌ترين دغدغه مددجويان را برطرف می ‌كند تا مسير توانمندسازی و خودكفايی آنها هموارتر شود.

وی با اشاره به اينكه سرپناه مناسب و مقاوم بخش مهمی از نيازهای اساسی مددجويان را كاهش می‌دهد، بيان كرد: بهره‌مندی خانوار تحت حمايت از منزل مناسب، موجب دلگرمی آنها می‌شود تا با روحيه و اميد بيشتری به زندگی ادامه دهند.

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان اردبيل با بيان اينكه حمايت همه‌جانبه خيران و نيكوكاران در زمينه خريد، ساخت و بهسازی منازل مددجويان می‌تواند توانمندسازی و خوداتكايی خانوار تحت حمايت اين استان را رقم بزند، افزود: خيران حدود 400 ميليون تومان در قالب «طرح رضوان» در 10 ماهه نخست سال‌جاری به خانه‌دار شدن مددجويان اردبيلی كمک كرده‌اند.

آزادپور با اشاره به اينكه 60 حمام و سرويس بهداشتی برای خانوار تحت حمايت ساخته شده است، گفت: 92 ميليون تومان برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی منازل مددجويان هزينه پرداخت شده است.

وی با بيان اينكه 970 ميليون تومان برای تعمير 612 منزل مسكونی خانوار تحت حمايت هزينه پرداخت شده است، افزود: براساس نيازسنجی های انجام شده از خانوار تحت حمايت، خدمات عمرانی به مددجويان ارائه می ‌شود تا منازل آنها در برابر حوادث طبيعی و غيرمترقبه مقاوم باشد.

آزادپور با اشاره به اينكه تمامی منازل، اثاثيه و وسايل فضای خودكفايی 27 هزار خانوار تحت حمايت اين استان از بيمه حوادث برخوردار هستند كه در صورت بروز حوادث طبيعی يا غيرمترقبه، خسارت ناشی از آن به مددجويان پرداخت می ‌شود، اعلام كرد: با بهره‌مندی از بيمه حوادث تمامی هزينه‌های ناشی از خسارت زلزله، سيل، آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار و ساير حوادث طبيعی يا غيرمترقبه به مددجويان اردبيلی پرداخت می‌شود.

وی با بيان اينكه براساس تفاهم نامه منعقد شده با بيمه طرف قرارداد، در صورت خسارت به منازل خانوار تحت حمايت در مناطق شهری تا سقف 35 ميليون تومان و اثاثيه 15 ميليون تومان به آنها پرداخت می‌شود، گفت: مددجويان ساكن در روستاها و مناطق محروم نيز در صورت بروز حوادث تا سقف 20 ميليون تومان برای منازل و 10 ميليون تومان برای اثاثيه خود از بيمه طرف قرارداد خسارت دريافت خواهند كرد.

 

انتهای پيام/ح

 

برچسب ها: مسکن ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.