فراهانی در شورای شهر تهران مطرح کرد؛

لزوم ترمیم حقوق کارکنان عملیاتی آتش‌نشانی

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بند (ب) تبصره 37 بودجه سال 96 شهرداری گفت: بر این اساس سازمان آتش‌نشانی موظف‌ به ترمیم حقوق کارکنان عملیاتی آتش‌نشانی شده است.

لزوم ترمیم حقوق کارکنان عملیاتی آتش‌نشانیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه ایمنی یک نیاز ضروری برای زندگی است‌ و آتش‌نشانان‌ حافظان ایمنی شهر هستند که در این مسیر انجام وظیفه‌ می‌کنند، اظهار کرد: ایثارگری‌های آن‌ها فراموش‌ نشدنی‌ و همیشه در خاطره‌ها ماندگار است و همه ما یکی از جلوه‌های ایثار آتش‌نشانان قهرمان را در حادثه پلاسکو دیدیم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: ما باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود و نظارت بر اجرای مصوبات شورا زمینه‌های تکریم و حل مشکلات این عزیزان را فراهم کنیم.

فراهانی با اشاره به بند (ب) تبصره 37 بودجه سال 96 شهرداری تهران بیان کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی موظف شده‌ است به منظور ترمیم حقوق کارکنان عملیاتی سازمان آتش‌نشانی جهت اصلاح فوق‌العاده خاص‌ کارکنان عملیاتی‌ از مرتبه 4 تا 14 خود دستورالعمل‌ نحوه پرداخت حقوق را بازنگری و پس از تصویب شورای سازمان اجرایی کند.

وی با طرح این پرسش‌ که اکنون در آستانه یازدهمین ماه سال و گذشت 10 ماه از ابلاغ این تکلیف قانونی وضعیت اجرای این مصوبه چگونه است؟، بیان کرد: متأسفانه برابر گزارش اجرای تبصره‌های ارائه شده از سوی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران‌ درباره‌ اجرای این بند‌ تنها پاسخ داده شده است که تدوین‌ دستورالعمل‌ در دستور کار شورای سازمان‌ قرار گرفته است‌.

وی افزود: جای سئوال است که سازمان آتش‌نشانی در این مدت چه کرده است؟ و اگر این دستورالعمل‌ درباره حقوق آتش‌نشانان نبود و درباره مدیران بود باز هم به همین میزان به اجرای آن کم توجهی می‌شد؟

فراهانی با بیان اینکه به عنوان نماینده تهران‌ در اجرای‌ بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور درباره اجرای هر چه سریع‌تر بند (ب) تبصره 37 بودجه سال 96 شهرداری‌ تهران به شهرداری و رئیس سازمان آتش‌نشانی تذکر می‌دهم، خاطرنشان کرد: انتظار دارم با اجرای این تکلیف قانونی تا پیش از پایان سال 96 اقدامی عملی در مسیر تکریم آتش‌نشانان زحمتکش و ایثارگر تهران‌ به سرانجام برسد.

انتهای پیام‌/

لزوم بازنگری پرداخت حقوق آتش نشانان و اجرای آن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.