ارتفاع موج به ۳ متر می‌رسد؛

لزوم پرهیز از سفر دریایی و اسکان در ساحل

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وزش طوفان به‌ویژه در نقاط ساحلی و بر روی دریا و تلاطم شدید خلیج فارس، خواستار پرهیز از سفر دریایی و اسکان در ساحل شد.

لزوم پرهیز از سفر دریایی و اسکان در ساحلبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده افزایش ناپایداری‌های جوی و وزش باد شدید طی روزهای جمعه تا یکشنبه آینده است.

وی اضافه کرد: به همین سبب در فاصله زمانی ظهر جمعه تا روز شنبه در برخی نقاط استان رگبار باران به همراه وزش باد شدید و رعد وبرق و احتمال تشکیل گرد و خاک و کاهش دید پیش بینی می شود.

مساعدی ادامه داد: با توجه به تغییرات شدید فشار سطح زمین و همچنین تغییر جهت باد از جنوبی به شمالی در اواخر روز جمعه، نسبت به وزش طوفان به‌ویژه در نقاط ساحلی و بر روی دریا و تلاطم شدید خلیج فارس در روز جمعه و تداوم آن در روزهای شنبه تا دوشنبه آینده هشدار داده می شود.  

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود سرعت طوفان طی این مدت به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۳ متر افزایش یابد.

وی تصریح کرد: توصیه اکید می‌شود ضمن اجتناب از ترددهای دریایی از اقامت در سواحل استان خودداری شود.

مساعدی بیان کرد: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و وزش باد و از فردا در قسمت‌های شمالی و مرکزی استان به تدریج افزایش ناپایداری‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت جهت باد متغیر غالبا شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و از فردا جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۶ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: ارتفاع موج دریا نیز بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر از فردا در قسمت‌های شمالی و مرکزی خلیج فارس ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر گاهی ۲۴۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام/م

تلاطم شدید در خلیج فارس

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.