مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی؛

عمل به آموزه های قرآنی دلیل عظمت مردم ایران در منطقه و جهان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: توجه به قرآن و عمل به آموزه های قرآنی دلیل شکوه و عظمت مردم ایران در منطقه و جهان است.

حجت‌الاسلام محمد داداش زاده مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت : دلیل این همه شکوه و عظمت مردم ایران در منطقه و جهان، توجه خاص به قرآن و عمل به آموزه های قرآنی است و این یک امتیاز منحصر به فرد برای انقلاب اسلامی ایران و مسئولان آن محسوب می‌شود.
وی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی ‌(ره) را، آرزوی دیرینه تمامی آزادگان و مسلمانان جهان دانست و افزود: در عصر ما با رهبری خردمندانه معمار کبیر انقلاب اسلامی و الهام از نهضت عاشورای اباعبدالله‌الحسین ‌(ع)، این مهم تحقق یافت و طومار رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران برچیده شد و حکومتی مردمی، دینی، مستقل و بدون وابستگی به ابر قدرت‌های شرق و غرب تشکیل شد.
داداش زاده تصریح کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، ادامه دهنده راه و آرمان رسول خدا (ص) و اهل‌بیت‌ (ع) است و اگر هر نوع توطئه‌ براندازی و مشکلی سر راه این انقلاب قرار گیرد، از ناحیه حضرت صاحب‌الزمان ‌(عج) بر طرف می‌شود و هیچگونه آسیبی به آن نرسیده و نخواهد رسید و این چیزی جز عنایت الهی و توجهات امام عصر‌ (عج) نیست.
وی با اشاره به جایگاه و نقش قرآن در تحقق اهداف انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیروزی شگفتی آفرین انقلاب اسلامی ایران، یکی از مصادیق بارز نصرت الهی و حاصل جان فشانی های ملت مسلمان ایران برای تحقق حکومت حق و عدل قرآن بود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را بصیرت و بیداری مردم آن زمان نام برد و اضافه کرد: به یقین اگر مردم آن دوران از این مولفه‌ ارزشمند برخوردار نبودند، موفقیتی حاصل نمی شد، از این رو شاهد هستیم که مردم ایران اسلامی با چشم باز و با بصیرت کامل راه خود را انتخاب کردند .
داداش زاده انقلاب اسلامی و پیوند آن را با قرآن کریم  را ناگسستنی دانست و یادآور شد: قرآن کریم از چنان ظرفیت و جامعیتی برخوردار است که می‌تواند تأمین کننده جامع نیازهای مادی و معنوی بشریت در مسیر تدارک زندگی سعادتمندانه در همه زمان‌ها و مکان‌ها باشد.
وی با اشاره به دیدگاه امام خمینی (ره) در رابطه با کتاب آسمانی گفت: قرآن کریم کتاب اخلاق، تربیت و معرفت فردی نیست، بلکه در بردارنده آموزه‌ های اجتماعی و سیاسی در امور مدیریت و حاکمیت جامعه بر مبنای استقلال، آزادی، استکبارستیزی و ظلم‌ناپذیری است و قیام‌های اسلامی در طول تاریخ از جمله قیام عاشورا، برای تجدید حیات قرآن بوده و در این میان قیام مردم ایران نیز که متاثر از نهضت عظیم و ماندگار حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است از این قاعده مستثنی نمی باشد.
داداش زاده در ادامه ضمن برشمردن دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران در طول 39 سال گذشته، اظهار داشت: حفظ تمامیت ارضی کشور، صدور شعارهای انقلاب و الهام‌بخشی به حق‌طلبان عالم، پیشرفت در معنویات، ایستادگی در برابر زورگویان و سلطه‌ طلبان جهانی، رشد علمی و صنعتی، از بزرگترین دستاوردها، تحول و تغییر قدرت در طول تاریخ ما بوده که اساس سلطنت و حکومت فردى را به حکومت مردمى تبدیل کرد و این مهم شایسته‌ آن است که از ابعاد گوناگون مورد توجه و بررسی قرار گرفته و با تمام وجود نورانیت امام امت و خون شهدا را که در راه پیروزی انقلاب و در دوران پس از پیروزی و هشت سال دفاع مقدس به پای این انقلاب ریخته شده، به نسل‌‌های جوان که آینده سازان ایران اسلامی هستند بشناسانیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در پایان اذعان داشت: به برکت خون‌های پاک شهدای این مرز و بوم، انقلاب اسلامی مانند خورشیدی در دنیا نورافشانی می‌کند و بعد از رحلت جانسوز حضرت امام خمینی (ره)، خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای پرچم پرافتخار اسلام ناب را به دوش گرفته و امیدواریم با رهبری داهیانه خود آن را به دست مبارک صاحب اصلی آن، حضرت حجت ‌بن الحسن العسکری (عج) خواهد داد.

انتهای پیام/م

قرآن کریم  تأمین کننده  نیازهای  بشریت در مسیر زندگی سعادتمندانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۷ دی ۱۳۹۶
درود بر اسلام ناب محمدی