عباس: هیچ کلامی را از ترامپ درباره قدس نمی‌پذیریم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد سخنان رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس پذیرفتنی نیست و این شهر پایتخت همیشگی فلسطین است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در سخنانی در نشست حمایت از قدس در الازهر مصر تاکید کرد: هیچ کلامی را از ترامپ و دیگران درباره قدس نمی‌پذیریم. قدس پایتخت ماست.

او  با اشاره به تصمیم غیرقانونی آمریکا درباره انتقال سفارت این کشور در فلسطین اشغالی از تل‌آویو به قدس تاکید کرد: با چالش‌های بزرگی روبرو هستیم که قدس را با همه ارزش‌های تاریخی، انسانی و فرهنگی آن هدف قرار داده است. بزرگترین اشتباه درباره قدس ادعایی بود که ترامپ اخیرا مطرح کرد و احساسات مسلمانان و مسیحیان را آشکارا به چالش کشید.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در در ادامه اظهاراتش گفت: ناتوانی جامعه بین‌المللی مانع از اجرای ده‌ها قطعنامه بین‌المللی درباره قدس شد، بنابراین ملت مظلوم فلسطین به کجا پناه ببرد.

عباس در ادامه تاکید کرد: ما برای گرفتن حقوق خود به سراغ تروریسم و خشونت نمی‌رویم بلکه از راه‌های مسالمت‌آمیز حقوق خودمان را دنبال می‌کنیم.

او افزود: دیگر به آمریکا به عنوان میانجی بین ما و اسرائیل اعتماد نخواهیم کرد.  آمریکا با این تصمیم خطرناک، خود را از روند صلح خارج کرد.

انتهای پیام/

اظهارات عباس در نشست حمایت از قدس در الازهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار