تشکیل کارگروه اشتغال شهرستان یزد با تصویب ۲۰ طرح

به‌منظور بررسی و تصویب طرح‌های کارآفرینی و اشتغالزایی شهرستان یزد سومین جلسه کارگروه اشتغال شهرستان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مصطفی سالاری فرماندار یزد در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان یزد با اشاره به اهمیت اشتغال و سیاست‌های مهم دولت تدبیر و امید در این حوزه گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی جدید از مهم‌ترین وظایف کارگروه به شمار می‌رود که این امر با دلسوزی و برنامه‌ریزی و نظارت مستمر بر فعالیت‌ها محقق خواهد شد.

فرماندار یزد بر ضرورت اطلاع‌رسانی به عموم شهروندان تأکید کرد و افزود: خوشبختانه در دولت دوازدهم راهکار‌ها و تسهیلات خوبی برای طرح‌های اشتغال‌زا در نظر گرفته‌شده که امیدواریم تا پایان سال شهرستان یزد بتواند به‌صورت کامل اعتبارات تخصیص‌یافته شهرستان را جذب نماید.

وی تصریح کرد: بررسی ظرفیت و نیاز‌های منطقه، بررسی طرح‌های توجیه‌پذیر ازنظر اقتصادی، توجه به بازار تولید و مصرف از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که در تصویب طرح‌های مدنظر باید قرار گیرد.

سالاری همکاری و تعامل بانک‌ها با دستگاه‌های اجرایی را در این راستا خواستار شد و گفت: انتظار داریم تا پس از تصویب طرح‌ها در کارگروه شهرستان و استان مسیر دریافت تسهیلات توسط متقاضیان از بانک‌ها هموار باشد تا در بازه زمانی مناسب بتوانیم به ایجاد فرصت‌های جدید شغلی کمک نماییم.

لازم به ذکر است در سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال ۳۳ طرح موردبررسی، بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت که با توجه به توجیهات ارائه‌شده ۲۰ مورد که شامل ۷ طرح در حوزه جهاد کشاورزی با اشتغال‌زایی ۱۰۵ نفر، ۸ طرح در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشتغال‌زایی ۹۸ نفر، ۲ طرح در حوزه صنعت، معدن با اشتغال‌زایی ۲۸۰ نفر، ۲ طرح در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشتغال‌زایی ۱۵ نفر و یک طرح در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشتغال‌زایی ۴ نفر مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/ ا

جلسه کارگروه اشتغال یزد باهدف بررسی اهمیت اشتغال و سیاست‌های مهم دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار