گمانه زنی دانشمندان درباره استفاده از سنگ‌های آسمانی در اهرام مصر + تصاویر

مصریان باستان همواره به دانش نجوم و فضا علاقه‌مند بوده اند و در بسیاری از نقوش باستانی و حتی در بزرگترین آثار باستانی به جای مانده از آن‌ها ردپایی از فضا و حتی اجرام سماوی وجود دارد.

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود فرضیه‌ای درباره استفاده از شهاب سنگ (METEORITES) در داخل هرم بزرگ مطرح کرده اند.

اهرام گیزا یکی از هفت شگفتی دنیای باستان است و به دلیل وضعیت آب و هوایی ویژه کشور مصر تا حد زیادی سالم باقی مانده است.

به تازگی دانشمندان با استفاده از نوعی تصویر برداری پیشرفته موفق به شناسایی فضایی مخفی در هرم شده اند و اعتقاد دارند که هنوز راز و رمز‌های فراوانی درباره این هرم‌ها ودلیل ساخت آن‌ها وجود دارد.

فضای تو خالی بزرگی که دانشمندان کشف کرده اند، حداقل ۳۰ متر طول دارد و داخل هرم بزرگ گیزا قرار دارد و کارشناسان اعتقاد دارند مصریان باستان از این فضای خلا برای سفر به دنیای مغرب (جهان زیرین، دنیای پس از مرگ) استفاده می‌کردند.

در اسطوره‌های باستانی مصریان، در دوران کهن اعتقاد داشتند که فرعون پس از مرگ و قبل از رسیدن به ستاره‌های شمالی فنا ناپذیر باید از دروازه‌های آسمان عبور کند و سپس برروی تخت آهنین خود قراربگیرد.

کارشناسان برای شناسایی دقیق محل خلا نمای سه بعدی هرم بزرگ را شبیه سازی کرده اند و حتی اعتقاد دارند امکان دارد بخش‌هایی از آن از باقیمانده شهاب سنگ ساخته شده باشد.

کارشناسان در سال‌های اخیر اتاق‌ها و راهرو‌های مخفی فراوانی در هرم بزرگ کشف کرده اند که برخی از آن‌ها دارای راه ورودی و خروجی نیستند و ماهیت ساخت آن‌ها برای دانشمندان نامشخص است.

حفره توخالی در سال ۲۰۱۷ در پژوهش گروهی دانمشندان فرانسوی و ژاپنی کشف شده است، هرم بزرگ دارای معماری منحصربه فردی است و حدود ۲۵۵۰ سال پیش از میلاد ساخته شده است، داخل این هرم دارای راهرو‌ها و تونل‌های فراوان و باریک است تا زمانی که وارد اتاقی مشهور به گالری بزرگ می‌شوند که محل قرارگرفتن تابوت فرعون است.

البته باستان شناسان هیچ گاه موفق به کشف مومیایی فرعون نشدند و حدس و گمان‌های فراوانی درباره سرنوشت مومیایی موجود در این هرم وجود دارد، برخی اعتقاد دارند دزدان مقبره با حمله به آنجا مومیایی‌ها را از بین برده اند برخی دیگر نیز اعتقاد دارند فرعون‌های قرن‌های بعد به دلیل ترس از نابودی مومیایی ها، آن‌ها را مخفیانه خارج کرده و در مقبره‌های خانوادگی در مکان‌های دور پنهان کرده اند.

از جمله مومیایی توت عنخ آمون در یک مقبره خانوادگی کشف شده است.

باستان شناسان فرضیه‌هایی درباره ساخت مقبره، تخت و صندلی سایر فرعون‌ها با استفاده از سنگ‌هایی از جنس شهاب سنگ مطرح کرده اند و در نظر دارند با انجام آزمایش‌های دقیق فرضیه خود را ثابت کنند.

هرم بزرگ مصر متعلق به فرعون خفرن یا خوفو، از سه اتاق بزرگ تشکیل شده است.

کارشناسان با انجام اسکن حرارتی دریافتند جنس فلز‌های به کار رفته در فضای خالی ازآهن، کبالت، نیکل وفسفر است که همگی در شهاب سنگ‌ها وجود دارند.

کارشناسان با تابش ذرات باردار به سطح هرم موفق به شناسایی فضایی خالی و با دگرگونی درجه حرارت به نسبت سایر قسمت‌های هرم شده اند.

این فناوری تصویر برداری می‌تواند با دقت بالا از توده‌های متراکم عبور کند و به منطقه هدف برسد، برخی از سنگ‌های به کار رفته در ساخت هرم تا ۱۵ تن وزن دارند و شناسایی اشیا یا وسایل در پشت این توده عظیم از سنگ کار بسیار مشکلی است.

پژوهش‌ها درباره چگونگی استفاده از شهاب سنگ برای استفاده در بخش‌های داخلی هرم بزرگ به وسیله دانشمندان ادامه دارد.

منبع:Dailymail