آغاز مقدمات احداث خط آهن از سرزمین‌های اشغالی به عربستان

رژیم صهیونیستی مقدمات احداث خط آهنی از سرزمین‌های اشغالی به سمت عربستان سعودی را آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العربی الجدید، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در شماره امروز خود فاش کرد دولت بنیامین نتانیاهو امور مربوط به احداث خط آهن [از فلسطین اشغالی] به عربستان سعودی را آغاز کرده است.

در نخستین اقدام در این چارچوب، دولت اسرائیل در بودجه سال ۲۰۱۹ خود مبلغی معادل چهار و نیم میلیون دلار برای اجرای مطالعات مربوط به این خط آهن اختصاص داده است.

قرار است این خط آهن از شهر بیسان اشغالی در شمال فلسطین آغاز شود و با عبور از یکی از گذرگاه‌های مرزی با اردن به سمت عربستان و عراق امتداد یابد.

این روزنامه افزوده است: اکنون اسرائیل برای صدور کالا‌های خود به عربستان سعودی و کشور‌های خلیج (فارس) از کامیون استفاده می‌کند و پس از انتقال این کالا‌ها به اردن، از آنجا به کشور‌های مقصد حمل می‌شود.

یسرائیل کاتس وزیر حمل و نقل و اطلاعات رژیم صهیونیستی این خط آهن را خط آهن صلح نام گذاری کرد! و گفت از آن برای جابه‌جایی مسافر نیز استفاده خواهد شد.

او افزود: اسرائیل همچنین در منطقه الجلیل گذرگاهی بازرگانی ایجاد خواهد کرد تا کالا‌های کشور‌های خلیج (فارس) از طریق بنادر اسرائیلی صادر شود. اکنون کالا‌های وارداتی از عربستان و کشور‌های خلیج (فارس) به وسیله کامیون به بنادر اسرائیلی به ویژه حیفا و اشدود ارسال و از آنجا به اروپا صادر می‌شود.

کاتس گفت: هدف من از این اقدام تبدیل اسرائیل به مرکز حمل و نقل منطقه‌ای و تقویت اقتصاد اسرائیل به نحوی گسترده است. این طرح با همکاری آمریکا و چند کشور دیگر اجرا خواهد شد و مبادلات تجاری اسرائیل و کشور‌های خلیج (فارس) را افزایش خواهد داد.

 

انتهای پیام/

رژیم صهیونیستی برای احداث خط آهن به عربستان آماده می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار