وزیر صهیونیستی: خواهان عادی سازی روابط با عربستان هستیم

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی خواستار عادی سازی روابط با عربستان سعودی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر اطلاعات و حمل و نقل رژیم صهیونیستی گفت اسرائیل به مرزهای هزار و نهصد و شصت و هفت باز نخواهد گشت و اجازه نخواهد داد حتی یک آواره فلسطینی وارد اسرائیل شود.
 
اسرائیل هرگز از حق خود برای داشتن امنیت یا از حقی که بر اماکن مقدس دارد نمی گذرد. ما هرگز شهرک نشینان را از زمینها و خانه هایشان بیرون نخواهیم کرد.

وی افزود من از سران عرب می خواهم تحریمهای عربی را علیه اسرائیل که هنوز هم وجود دارد برچینند و اولین گامها را با اسرائیل در دریا و آسمان و روی زمین به منظور عادی سازی روابط بردارند.

کشورهای منطقه می توانند با همکاری اسرائیل خط راه آهنی سراسری ایجاد کنند که اسرائیل را به اردن و عربستان متصل کند و حتی از طریق این راه آهن فلسطینیان در جنین می‌توانند به این کشورها دسترسی داشته باشند.

باید توجه داشت با توجه به ادامه درگیری در باب المندب یمن عملا این مسیر دریایی تا حدودی پرخطر شده است به همین علت احداث چنین خط آهن ارتباطی میان اسرائیل و کشورهای منطقه می تواند بسیار مفید باشد و به رشد اقتصادی منطقه کمک زیادی کند.

آنها با این خط آهن می توانند به دریای مدیترانه مرتبط شوند. هم اکنون دولت و نخست وزیر اسرائیل از این طرح حمایت می کنند و فقط باید درباره آن تصمیم گرفت. طرح احداث جزیره مصنوعی نزدیک غزه و طرح احداث راه آهن سراسری میان اسرائیل و کشورهای منطقه نفع زیادی برای اسرائیل و فلسطینیان و بقیه کشورهای منطقه دارد.

همانطور که سادات و بگین در زمان خود تابوها و سد روانی را شکستند و با یکدیگر صلح کردند، من از ملک سلمان می‌خواهم از نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دعوت کند به عربستان سعودی سفر کند.

ما دیدیم شما چه میزبانی خوبی می توانید باشید و ما این مسئله را در میزبانی شما از رئیس جمهور ترامپ مشاهده کردیم. شما حتی می توانید پسر و ولیعهد خود یعنی محمد بن سلمان را که فردی پویا و زیرک است به اسرائیل بفرستید. او می تواند آغازگر روابطی جدید میان دو کشور باشد و ابتکار عمل این کار را به دست بگیرد. او دقیقا می خواهد در چنین مسیری حرکت کند.

 
انتهای پیام/  

تل آویو خواستار عادی سازی روابط با عربستان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار