پاپ: جوامع باید از ورود مهاجران به کشورشان استقبال کنند

رهبر کاتولیک‌های جهان، کشور‌های مختلف جهان را تشویق کرد که از ورود پناهجویان به خاکشان نهراسند و از آن‌ها استقبال کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک های جهان در یک رویداد به مناسبت «روز جهانی مهاجران و پناهندگان» از جوامع مختلف خواست که از ورود پناهجویان به کشورشان استقبال کنند و از آنها ترسی نداشته باشند.

وی در این خصوص گفت: «جوامع گاهی اوقات ترس این را دارند که افراد تازه وارد به کشورشان نظم را بر هم بزنند و اقداماتی نادرست انجام دهند. افراد تازه از راه رسیده هم ترس مواجهه با افراد جدید، تبعیض و شکست را دارند. ترس و شک گناه نیست؛ گناه آن است که این ترسها بر واکنش ما اثر بگذارند و انتخاب های ما را محدود کنند و باعث ایجاد خشونت شوند.»

رهبر کاتولیک های جهان افزود: مهاجران باید قوانین، فرهنگ و سنت های کشوری که به آن وارد می شوند را بشناسند و به آنها احترام بگذارند. در عین حال، جوامع هم باید بدون تبعیض و تعصب، امیدها و توانایی افراد تازه وارد به کشورشان را درک کنند و ترس ها و ضعف های آنها را بشناسند.

پاپ فرانسیس تاکنون بارها و در رویدادهای مختلف در حمایت از پناهجویان سخنرانی کرده است. وی در ماه نوامبر سال گذشته میلادی از سیاستمدارانی که از خشونت و اقدامات نژادپرستانه علیه مهاجران استفاده می کنند، انتقاد کرد و از آنها خواست به جای این کارها از روشهای کاربردی برای استقبال از این پناهجویان استفاده کنند.

رهبر کاتولیک های جهان همچنین از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به علت تلاش برای ساخت یک دیوار در امتداد مرز مکزیک به شدت انتقاد کرده و گفته است که او با این کار نشان می دهد یک مسیحی نیست. ترامپ از زمان رقابتهای انتخاباتی وعده می داد که برای جلوگیری از ورود مهاجران قصد دارد یک دیوار در امتداد مرز آمریکا با مکزیک احداث کند. 


انتهای پیام/

درخواست پاپ برای حمایت از پناهجویان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار