پیام پاپ به مقامات کشورهای جهان درباره پناهجویان

رهبر کاتولیک‌های جهان در پیامی از سران کشور‌های مختلف خواست با انجام اقداماتی، از پذیرش پناهجویان استقبال کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک های جهان از سیاستمدارانی که مهاجران را به کشورهای خود راه نمی دهند، انتقاد کرد و از آنها خواست خشونت و نژادپرستی علیه مهاجران را متوقف کنند و برای کمک به پناهجویان و استقبال از ورود آنها به کشورشان «اقداماتی کاربردی» را بکارگیرند.

پاپ فرانسیس یک پیام با عنوان «مهاجران و پناهجویان: زنان و مردانی که به دنبال صلح هستند» نوشت و آن را برای سران کشورهای مختلف ارسال کرد. 

او در این پیام نوشت: آنهایی که به دلایل سیاسی به جای کمک به مهاجران، ترس از آنها را گسترش می دهند، در واقع خشونت، تبعیض نژادی و ترس از بیگانه را در قلب مردم می کارند– که این یکی از عوامل نگرانی برای آنهایی است که به فکر امنیت بشریت هستند.

رهبر کاتولیک‌های جهان در ادامه نوشت: کشورهای ثروتمندتر باید با مهاجرانی که از بلایای طبیعی، جنگ، فقر و دلایل دیگر از کشور خود گریخته اند، دلسوزانه تر رفتار کنند. با وجود اینکه برخی مهاجران ممکن است مشکلاتی را ایجاد کنند، سران کشورها باید به آنها اجازه دهند به کشورشان وارد شوند.

پاپ خاطرنشان کرد: سران کشورها باید با به کارگیری اقداماتی کاربردی از مهاجران استقبال و محافظت کنند و حتی به آنها اجازه دهند بخشی از جامعه آنها شوند.

پاپ فرانسیس از جمله منتقدان سیاست های ضدمهاجرتی است و به همین دلیل بارها با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر سر مسئله مهاجرت وارد درگیری لفظی شده است. پاپ فرانسیس همچنین یکی از مخالفان ساخت دیوار در امتداد مرز مکزیک است؛ اقدامی که یکی از وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ بوده است و هم اکنون وی در تلاش است این وعده خود را عملی کند.

پاپ فرانسیس سال گذشته اعلام کرد اگر ترامپ بخواهد دیوار مرزی بسازد، این نشان می دهد که او مسیحی نیست. دونالد ترامپ هم به این اظهارات رهبر کاتولیک های جهان فورا واکنش نشان داد و آنها را «شرم آور» خواند.

رهبر کاتولیک‌های جهان قرار است امروز به میانمار سفر کند. وی همچنین از بنگلادش -که پناهجویان مسلمان روهینگیایی به آنجا گریخته اند-بازدید خواهد کرد. بیش از 500 هزار پناهجوی مسلمان روهینگیایی در پی اقدامات ارتش میانمار در پاکسازی نژادی مجبور شده اند به بنگلادش پناه ببرند.


انتهای پیام/

پیام پاپ درباره پناهجویان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار