عامری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ما به برجام وابسته نیستیم/تعیین شروط برای برجام به معنای برهم زدن آن است

دبیرکل جمعیت ایثارگران گفت:باید اقداماتی انجام دهیم تا آمریکا بداند ما به برجام وابسته نیستیم بلکه به توان مردم خودمان وابسته هستیم.

رجواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تصمیم ترامپ در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و قراردادن شروط چهارگانه برای امضای برجام از سوی کنگره، اظهار کرد: باید اقداماتی انجام دهیم تا آمریکا بداند ما به برجام وابسته نیستیم بلکه به توان مردم خودمان وابسته هستیم.

وی ادامه داد: اینکه رئیس‌جمهور آمریکا درخواست اصلاح برجام و یا مذاکرات جدید می‌کند، نشان دهنده زیر پا گذاشتن مفاد قرارداد قبلی است و غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد که به راحتی تعهدات خود را زیر پا می‌گذارند. برجام قراردادی است که منعقد شده و امکان تغییر و اضافه کردن بندهای جدیدی ندارد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بیان کرد: رهبری در بحث برجام تذاکراتی دادند که مذاکره کنندگان قدم به قدم جلو بروند اما به این نکات توجه نشد و بخش‌هایی از مشکلات فعلی در برجام به دلیل توجه نکردن به همان رهنمودهاست.

عامری تصریح کرد: ایران همه تعهدات خود را در برجام اجرایی کرده و در مقابل آمریکا تعهدات خود را زیر پا گذاشته است و به همین مقدار هم بسنده نمی‌کند چرا که روحیه استکباری و تمامیت‌خواهی دارد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا از ابتدا هم می‌دانست که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست اما فناوری هسته‌ای را بهانه قرار داد، تصریح کرد: هدف آمریکا از ابتدا براندازی نظام بوده و هست. برای این هدفشان، از مسائل هسته‌ای شروع کردند. همان موقع هم پیش بینی می‌شد که بعد از بحث هسته‌ای، مسائل موشکی و دفاعی را بهانه می‌کنند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا قصد دارد ایران را ضعیف کند اینکه آمریکا تحریم‌ها را به اهرمی تبدیل کرده و هر چند وقت یکبار درباره خروج از برجام یا تمدید نکردن تعلیق تحریم‌ها صحبت می‌کند، می‌خواهد فرصت بازسازی کشور در مسائل اقتصادی را از ما بگیرد.

عامری با تاکید بر اینکه ما باید در برابر این راهبرد آمریکا هوشیار باشیم، گفت: تمامی کارشناسان اذعان کرده‌ و می‌کنند که تاثیر تحریم‌ها در اقتصاد کشور خیلی زیاد نیست و بیشتر به مسائل داخلی و ضعف مدیریتی مربوط می‌شود.

وی افزود: نباید به اظهار نظرهای طرفین دیگر برجام توجه کنیم ما باید همگام با تعامل سازنده با دنیا بر توان داخلی خودمان تکیه کنیم در داخل کشور پتانسیل‌های بسیاری داریم که متأسفانه به آنها توجه چندانی نمی‌شود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تاکید کرد: دشمن در فتنه اخیر نشان داد که مواضعش در برابر ما چیست. بحث آنان براندازی نظام است. شرطی کردن کشور براساس حرف‌های دشمن در پازل دشمن حرکت کردن است.

عامری گفت: مسئولان باید چاره اندیشی کنند که چگونه با همکاری کشورهای دوست و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، می‌توانیم وضعیتی بهتری برای خودمان به وجود بیاوریم.

وی با بیان اینکه همه دنیا در آمریکا و 5 کشور اروپایی خلاصه نمی‌شود، اظهار کرد: پس از اتفاقات اخیر قطر، زمینه‌های اقتصادی خوبی در این کشور برایمان ایجاد شد  و ما فقط از ترانزیت آن استفاده کردیم و همه فضا را به ترکیه دادیم.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: مسئولان باید گزینه‌های جدیدی را پیش روی اقتصاد کشور قرار دهند نه اینکه فقط منتظر باشیم که رئیس‌جمهور آمریکا چه می‌گوید و فردای آن روز به تکاپو بیفتیم. آمریکا نظرش براندازی نظام است و نباید توقع داشته باشیم که او به نفع ما قدم بردارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اصولگرایان ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار