دیدار «اشرف غنی» با اعضای شورای امنیت سازمان ملل در کابل + تصاویر

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با هیات شورای امنیت سازمان ملل متحد که به کابل سفر کرده اند دیدار و گفتگو کرد.

دیدار «اشرف غنی» با اعضای شورای امنیت سازمان ملل در کابلبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با هیات شورای امنیت سازمان ملل متحد که به ریاست خیریت عمروف سفیر قزاقستان در ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد به کابل آمده‌بود، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار اعضای دائمی سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان از کشورهای ایالات متحده آمریکا، چین، بریتانیا، روسیه، فرانسه، سویدن، پولند، قزاقستان، بولیویا، ایتوپیا، کویت، هالند، پیرو، گینه استوایی و ساحل عاج، حضور داشتند.

طرفین در رابطه با اوضاع امنیتی افغانستان و منطقه، همکاری‌های منطقه ای، مبارزه با پدیده‌های تروریسم، فساد اداری، مواد مخدر و قاچاق آن، تسریع پروسۀ صلح، آمادگی‌ها برای انتخابات، اصلاحات در عرصه حکومت‌داری، تقویت نظام، مشارکت زنان، نقش سازمان ملل متحد در افغانستان به‌خصوص در زمینه‌های امنیتی و انکشافی و روی مجموع پیشرفت‌ها طی سه‌سال اخیر، بحث و تبادل نظر نمودند.

رئیس جمهور افغانستان تصریح‌کرد که ما در مناسبات منطقه ای و در بخش روابط اقتصادی با کشورهای آسیای‌میانه، روسیه، چین و ایران دستاوردهای خوبی داشتیم. وی با اشاره به روابط افغانستان و پاکستان گفت که تلاش‌ها برای بهبود روابط صورت گرفته، اما از جانب پاکستان در همکاری‌های منطقه‌ای، نتیجه‌ای در قبال نداشته است.

اشرف غنی، به فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در افغانستان اشاره کرد و نمونه‌ها و شواهدی را درباره تحرک، فعالیت‌ها، آموزش و تمویل گروه‌های تروریستی به شمول داعش در خارج از افغانستان، به اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد، ارائه کرد.

وی همچنین از اقدامات ارگان‌های امنیتی و دفاعی این کشور در مورد  نابودسازی کارخانه های مواد مخدر و دستاوردها در این خصوص، معلومات ارائه کرد. وی افزود که تروریسم تهدید مشترک برای همۀ کشورهای جهان است و عواقب منفی آن متوجه همۀ ما نیز می‌شود.

رئیس جمهور افغانستان در مورد انتخابات نیز گفت که حکومت وحدت ملی اراده قوی برای برگزاری انتخابات دارد و من به عنوان رئیس جمهور، این حق را به خود نمی‌دهم که در امور کمیسیون مستقل انتخابات دخالت کنم. وی افزود که کمک‌ها و امکاناتی که در گذشته برای انتخابات فراهم شده‌بود، به شکل موثر استفاده نگردید.

دیدار «اشرف غنی» با اعضای شورای امنیت سازمان ملل در کابل

محمد اشرف غنی با تاکید بر مذاکرات صلح بین الافغانی و صلح با دولت پاکستان گفت که در راستای برقراری صلح در افغانستان، از تجارب سایر کشورها نیز استفاده صورت می‌گیرد.

رئیس‌جمهور افغانستان تاکید کرد که در راستای سهم گیری زنان در حکومت و تقویت بیشتر آنان کارهایی انجام شده است.

خیریت عمروف، سفیر قزاقستان در سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل نیز در سخنانی گفت: پس از سال ۲۰۱۰ این نخستین هیات بلندپایۀ شورای امنیت سازمان ملل متحد است که به افغانستان سفر می‌‌کند.

وی افزود که شورای امنیت سازمان ملل متحد، از حکومت و مردم افغانستان و دیدگاه شما در مورد برقراری صلح و ثبات و همچنین توسعه افغانستان حمایت می‌کند.

عمروف گفت که ما به‌منظور بررسی پیشرفت‌ها در عرصه‌های مختلف در افغانستان به خصوص روند صلح و اینکه چگونه این پیشرفت‌ها را تسریع ببخشیم، به کابل سفر کرده‌ایم. وی افزود که هیات شورای امنیت همچنین راه‌هایی را برای هماهنگی و همکاری بیشتر میان سازمان‌های منطقه ای و بین المللی در افغانستان جستجو می‌نماید.

دیدار «اشرف غنی» با اعضای شورای امنیت سازمان ملل در کابل

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار