معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان:

120 هزار مسجد در افغانستان علیه وحدت ملی فعالیت می کنند

معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان گفت: 120 هزار مسجد در افغانستان وجود دارد که مشغول نفرت پراکنی هستند.

120 هزار مسجد در افغانستان علیه وحدت ملی فعالیت می کنندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «سید حسین فاضل آغا سنچارکی»، معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان گفت: 120 هزار مسجد در افغانستان وجود دارد که مشغول نفرت پراکنی هستند.

وی اظهار داشت: در کشورهای پیرامون افغانستان نیز بیش از 100 هزار مدرسه دینی افکار افراطی و خشونت را ترویج می کنند و تا زمانی که با ریشه ها و منابع افراطی گری مقابله نشود با مشکل مواجه هستیم.

سیدحسین فاضل آغا سنچارکی امروز (یکشنبه 24 جدی) در نشست گفتگوی فرهنگی ایران و شبه قاره هند در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: 120 هزار مسجد در افغانستان وجود دارد که پیش نمازهای آنها زیر نظر دولت نیستند و با نفرت پراکنی و تبلیغات، وحدت ملی افغانستان را خدشه دار می کنند.

وی ادامه داد: حدود 165 هزار مسجد در افغانستان وجود دارد که از این تعداد تنها حدود 40 تا 45 هزار مسجد تحت کنترل وزارت حج و اوقاف افغانستان است. 

معاون وزیر فرهنگ افغانستان گفت: افغانستان از پرورشگاه های عارفان بزرگ و فرهنگ سازان بوده که اکنون مزارهای آنان در هرات باستان، غزنه و بلخ موجود است اما 40 سال است سرزمین همین بزرگان در آتش جنگ و خشونت می سوزد.

وی افزود: باید بکوشیم عشق، مدارا، شکیبایی، بردباری، انسان دوستی و خدمتگزاری را به فرهنگ غالب و رفتار عمومی تبدیل کنیم و میدان را از خشونت طلبان بگیریم و تنها در این صورت است که به هدف خود از نشست گفتگوی فرهنگی ایران و شبه قاره هند رسیده ایم.

به نوشته ایرنا، دبیرخانه دائمی گفتگوهای فرهنگی بین المللی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همکاری و مشارکت مجموعه ای از نهادهای علمی ایرانی و غیر ایرانی شکل گرفته است. گفتگوهای فرهنگی نخبگان و اندیشمندان آسیایی به دلیل ظرفیت های متنوع و گسترده فرهنگی موجود در این منطقه از اولویت های اساسی دبیرخانه گفتگوهای فرهنگی به شمار می آید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار