سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

ادامه بارش باران و برف در برخی استان‌ها/کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور+ جدول

با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در سواحل غربی دریای خزر، بارش برف و باران در شمال غرب و البرز غربی پیش‌بینی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تحليل نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی كه از مناطق شمال غرب وارد كشور شد و با همراهی جريان شمالی سبب تشديد بارش ها در سواحل غربی دريای خزر و به سبب فعالیت این سامانه بارش برف و باران در شمال غرب، البرز غربی و به شكل ضعيف تری بخش‌هايی از غرب كشور و ارتفاعات زاگرس مركزی پيش‌بينی می‌شود.

از اواسط روز دوشنبه با حركت سامانه به سمت شرق به‌تدريج از شدت بارش در مناطق شمال غرب كاهش يافته و بارش برف افزون بر مناطق فوق، البرز مركزی، شرقی و شمال شرق كشور وبارش باران سواحل شرقی دريای خزر را در بر می گيرد و بارش پراكنده باران و برف در استان‌های واقع در جنوب البرز و ارتفاعات زاگرس مركزی نيز پيش‌بينی می‌شود.

 همچنين در روز دوشنبه در اكثر مناطق نيمه جنوبی كشور پديده غالب، وزش باد شديد خواهد بود، از اینرو خيزش گرد و خاک در پاره‌ای از اين مناطق دور از انتظار نيست و روز سه شنبه بارش پراكنده و مه آلودگی در سواحل دريای خزر و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت و از بعدازظهر از ميزان بارش ها در اين مناطق كاسته می‌شود.

روز چهارشنبه مجددا شرايط برای بارش های پراكنده در مناطق شمال غرب كشور و سواحل غربی دريای خزر، البرز مركزی و تا حدی البرز شرقی و استان‌های واقع در جنوب البرز وجود دارد.

از دوشنبه تا صبح پنج شنبه نيمه شمالی كشور كاهش محسوس دما بين 5 تا 10 درجه پيش بينی می شود و روزهای سه شنبه و چهارشنبه كاهش دما در نيمه جنوبی كشور3 تا 6درجه خواهد بود.

/

 /
/

/

 

انتهای پیام/

آخرین وضعیت آب و هوای کشور 25دی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار