معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی:

کشت کلزا در کشور توسعه‌ می‌یابد

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به برخی سیاست‌های دولت در راستای توسعه کشت دانه‌های روغنی گفت : کشت کلزا در کشور توسعه‌ می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، عباس کشاورز معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از مزارع کلزا در شهرستان‌های شاهرود و میامی به برخی از مزایای کشت کلزا در کشور اشاره کرد و گفت : کشت کلزا در کشور باهدف اصلاح تناوب کشت و پایداری در کشاورزی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ذخیره ماده آلی خاک‌های کشور به‌شدت کاهش‌یافته است افزود: در راستای کشاورزی پایدار و حفظ مواد آلی خاک توسعه کشت کلزا در دستور کار قرارگرفته است.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر هدف اصلی از کشت کلزا تقویت و پایداری زمین است تصریح کرد: خودکفایی درکشت این محصول در حال حاضر هدف نیست و تنها حفظ کشاورزی پایدار با استفاده از کشت کلزا به‌عنوان هدف اصلی در دستور کار قرار دارد.

به گفته کشاورز از دیگر کاربردهای کشت کلزا علاوه بر روغن‌گیری و حفظ پایداری زمین؛ تامین کنجاله برای مرغداری‌ها است.

وی با بیان اینکه تاکنون کشاورزان استقبال خوبی از کشت محصول کلزا داشته‌اند گفت: یکی از سیاست‌های تشویقی برای ترغیب کشاورزان به توسعه کشت این محصول، تهیه و توزیع بذر مناسب برای کشاورزان بوده است.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از مزارع گندم در شهرستان میامی نیز گفت: این شهرستان قطب تولید گندم است.

به گفته میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان کشت کلزا در سطح ۱۳۰۰ هکتار از اراضی این استان هدف‌گذاری شده است.

اختصاص یک هزار و 300 هکتار از اراضی استان سمنان به کشت کلزا

وی افزود : سال گذشته 330 هکتار از اراضی استان به کشت کلزا اختصاص داشت که امسال بر اساس برنامه ابلاغی باید یک هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت این محصول اختصاص یابد.

انتهای پیام / ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.