مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان؛

واگذاری 9 دستگاه ریزدانه‌کار یارانه‌ای به متقاضیان سمنانی

از مرحله کاشت تا برداشت محصول کلزا به ازای هر هکتار 30 میلیون ریال تسهیلات بانکی به بهره‌برداران اعطا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ ابوالفضل شاهمرادی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش سطح زیر کشت محصول کلزا گفت: در راستای کاهش واردات روغن خوراکی، افزایش سطح زیرکشت محصول کلزا در دستور کار قرار دارد و در این راستا نیز سیاست‌های حمایتی از بهره‌برداران این بخش انجام می‌شود.


وی به برخی از سیاست‌های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی استان برای کشت محصول کلزا اشاره کرد و افزود: تأمین بذر یارانه‌دار، خرید تضمینی دانه‌های روغنی و پرداخت به‌موقع بهای محصول، تأمین و تدارک به‌موقع بذور موردنیاز شهرستان‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی تئوری و عملی و همچنین اعزام مدیران، محققان، کارشناسان و مروجان برای بازدیدهای فنی و آموزشی داخلی برخی از این سیاست‌هاست.


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به دیگر حمایت‌های این سازمان از بهره‌برداران برای کشت محصول کلزا استراتژیک در استان اشاره کرد و اظهارداشت: از مرحله کاشت تا برداشت به ازای هر هکتار 30 میلیون ریال تسهیلات بانکی به بهره‌برداران اعطا می‌شود.


شاهمرادی گفت: پرداخت هزینه جابه‌جایی کمباین برای شهرستان‌هایی که مشکل تأمین کمباین دارند و همچنین تداوم تأمین کارنده‌های جدید محصول کلزا و سم‌پاش پشت تراکتوری و هد کمباین برداشت کلزا با 40 درصد بخشودگی بهای ادوات از دیگر حمایت‌های این سازمان در طرح تولید دانه‌های روغنی محصول کلزا در استان است.


وی تصریح کرد: برای تولید هر چه بیشتر محصول کلزا و همچنین افزایش عملکرد کمی و کیفی تلاش شده است تا ارقام مرغوب و مناسب با هر منطقه ازجمله ارقام وارداتی و تولید داخل در استان کشت شود.


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به برخی از ارقام مورد استفاده در استان اشاره کرد و گفت: ارقام نپتون، دانوب، گابریلا، آرتور، گارو، ماراتن، پراپر، آگامکس برخی از ارقام خارجی بوده و زرفام، اکاپی، RGS، هایولا 50 و هایولا 4815 برخی از ارقام داخلی محصول کلزاست که در استان استفاده می‌شوند.


انتهای پیام/ م


امسال 9 دستگاه ریزدانه‌کار یارانه‌ای به متقاضیان خرید در سمنان واگذار شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار